Preskočite na glavni sadržaj

Lidija Janković u Galeriji Inkubator

U zagrebačkoj Galeriji Inkubator, u petak, 9. studenog, s početkom u 20 sati, otvara se izložba Lidije Janković pod nazivom 'Achtung, Achtung! On Sale!'. Izložba ostaje otvorena do 23. studenog.
vrijeme: 09.11.2012. 20,00
mjesto: Zagreb, Croatia
url: http://www.zagrebfilmfestival.com/
Lidija Janković mlada je umjetnica koja je 2009. diplomirala na smjeru grafike na zagrebačkoj Akademiji likovnih umjetnosti, a publici Galerije Inkubator predstavit će se djelom naziva Achtung, Achtung! On Sale!.

Djelo nastalo 2010. godine zapravo je site-specific grafika koju tvori nekoliko jedinica; originalni postav u Studiju Kabineta Grafike HAZU uključivao je sâm zid izložbenoga prostora, a koji je bio oslikan zidnom bojom te koji je nosio različite motive izrađene u digitalnome tisku i izrezane po konturnim linijama. Jednu grupu tih motiva čine upravo i lightboxovi koji će ovom izložbom biti zasebno predstavljeni, a tvore ih kutije od stiropora s umetnutim plexiglasom kao 'ekranom'.


Na motivskome planu Achtung, Achtung! aproprira jezičko-pikotrijalne zakonitosti pop-arta, reklamnog, retro dizajna, pin-upa, jezika medija (ekran!) te prodajno-potrošačke retorike općenito, bojajući glavne postulate konzumerizma snažnom notom ironije. Djelo Lidije Janković također je preuzelo i načine pristupanja konzumentu, u ovome slučaju, gledatelju, gdje ga se agresivno bombardira visoko fabriciranim prikazom realnoga života, a njega pretvara u subjekt ostvariv isključivo unutar toga začaranog kruga potrošnje. Ti su (postmodernistički) subjekti oplošnjeni i isisani poput Lidijinih siluetarnih kartonskih figura, a njihov se jedini primalačko-davalački vektori ostvaruju na relaciji kupujem – kupujem.

Činjenica da je Achtung, Achtung! On Sale! definiran kao site-specific, jasno govori u prilog tomu da je riječ o djelu koje svoju punu aktualnost i sadržajnost ostvaruje u interakciji s prostorom u kojemu je izloženo. Stoga, uzmemo li u obzir da će upravo lightboxovi, kao možda integralan dio cjelokupne instalacije, ovoga puta funkcionirati kao zaseban izložbeni organizam, moguće je govoriti o sasvim novoj komunikacijsko-kontekstualnoj dimenziji ovoga djela. I… Ukoliko nismo dovoljno jasno naznačili – Achtung, Achtung! Sve (izloženo) uistinu jest na prodaju! Martina Bratić