Preskočite na glavni sadržaj

Matteo Cardin: Inquisit Istriae

Izložba Mattea Cardina, talijanskog fotografa s vodnjanskom adresom, otvara se u subotu, 19. kolovoza 2017. u 21 sat u Photo Art Galery 'Batana' u Rovinju.  
vrijeme: 19.08.2017.
mjesto: Rovinj, Photo Art Galery Batana, Trg brodogradilišta 2

Inquisit Istriae

'Matteo Cardin - talijanski fotograf sa trajnim boravkom u Vodnjanu zajedno sa Xenom Zupanić izradio je seriju fotografija po projektu Klare Mrsić u kojem se urbanizam, misticizam i povijest grada upleću u viziju koja stvara privid magične sredine opsjednute tmurnom prošlošću srednjeg vijeka u kojem je Vodnjan kao najvažniji grad Istre u tom periodu bio i mjesto patnje i straha od strane Mletačke inkvizicije.
Sa 11 crno bijelih fotografija velikog formata Cardin se igra sa novijim muralima oslikanim po cijelom mjestu te ih koristi kao pozadinu za svoje fotografije. Višestruke ekspozicije na kojima se ženski lik (Xena Zupanić) transformira u duhove, avete prošlosti, stvara tmurnu, tešku atmosferu gdje je smrt sveprisutna kao u povijesti, tako i danas te nas podsjeća na sablasnu ne tako daleku prošlost samoga mjesta i ne dozvoljava nam da zaboravimo grozote napravljene u tom periodu povijesti.' / Đani Celija



'Inquisit Istriae vraća heretika u život u eteričnom obliku, ne više otjelovljenog već slobodnog od svake optužbe i patnje tjelesnog života.
Inquisit Istriae je projekt koji nastaje suradnjom mene i Klare Mršić, koja je inicirala festival urbane umjetnosti Boombarstick.
Slike koje krase grad Vodnjan i koje su izradili razni međunarodni umjetnici za festival urbane umjetnosti, čine pozadinu mojeg rada kao fotografa i istražitelja nadrealnog. Djelo se sastoji od jedanaest fotografija stvorenih birajući freske koje su najviše pobudile moje zanimanje svojim stilskim oblikom i izražajnim kodom. Protagonistica priče je Xena Županić, glumica i model koja utjelovljuje duh heretika osuđenih od strane inkvizicije u doba Mletačke Republike, kada je Venecija vladala regijom. Lik Xene, u svojim mnogobrojnim oblicima, stapa se s ezoteričnim oblicima oslikanih zidova. Fotografije ponekad prizivaju atmosferu paklenih danteovskih dana, a ponekad utjelovljenja istočnjačkih božanstava.
Naviknut na isključivo narativno dokumentiranje koje se, što je više moguće, drži stvarnosti, ovim sam se projektom otisnuo, uz totalnu umjetničku slobodu, u prepričavanje događaja koji su, iako prepuni fantastičnih elemenata, ostavština društvene i vjerske kulture mjesta.
S projektom Inquisit Istriae, fotografija postaje priča i optužba povijesnog perioda koji je naglasio jednu od mnogih ljudskih ludosti temeljenih na vjerovanjima, brutalnostima i neznanju.' / Matteo Cardin