Preskočite na glavni sadržaj

Na obalama Jadranskoga mora - Slikarstvo krajolika na prijelomu 19. i 20. st.

U četvrtak, 16. studenoga u 19 sati, u Modernoj galeriji u Zagrebu bit će otvorena izložba pod nazivom - Na obalama Jadranskoga mora - Slikarstvo krajolika na prijelomu 19. i 20. st., koja će se moći razgledati do 21. siječnja 2018.
vrijeme: 16.11.2017.
mjesto: Zagreb, Moderna galerija
 
NA OBALAMA JADRANSKOGA MORA, Slikarstvo krajolika između Ottocenta i Novecenta; Od poetike Macchiaiola vedutista do pejzaža simbolista i poetike „povratka redu“ međunarodni je izložbeni projekt koji će prema koncepciji uglednog talijanskog povjesničara umjetnosti i teoretičara dr.sc. Giandomenica Romanellija i Biserke Rauter Plančić, ravnateljice Moderne galerije biti premijerno predstavljen u Modernoj galeriji u Zagrebu 2017., a potom i u Italiji 2018. Za izložbu koja svjedoči važnost hrvatsko-talijanskih likovnih veza za razvoj plenerizma i hrvatskog pejzažnog slikarstva uopće, uz djela vodećih talijanskih slikara s prijeloma 19. u 20 st. (Telemaco Signorini, Ciardi Guglielmo, Gennaro Favai, Guido Cadorin i dr.) iz uglednih muzejsko-galerijskih institucija u Italiji (Instituto Matteucci, Viareggio; Galleria Internazionale d’Arte Moderna di Ca’ Pesaro, Venezia; Galleria Nuova Arcadia, Padova; Collezione Fondazione CRTrieste; Collezione Fondazione di Venezia; Collezione Allianz) odabrana su remek – djela hrvatskih umjetnika (od Nikole Mašića i Ferde Quiquereza do Mate Celestina Medovića i Emanuela Vidovića) većinom iz fundusa Moderne galerije, te nekoliko radova Gabrijela Jurkića iz muzejsko-galerijskih institucija iz Bosne i Hercegovine, te Ignjata Joba iz Galerije umjetnina Split i Galerije umjetnina „Branislav Dešković“ iz Bola. Riječ je o umjetnicima koji su se za svojih putovanja u Italiju susreli s protagonistima škole Macchiaiola i stvarali pod njihovim utjecajem. Cilj ove izložbe ostvarene u suradnji s Talijanskim institutom za kulturu u Zagrebu je lansirati modernu hrvatsku likovnu baštinu na europsku izložbenu scenu, a internacionalnu publiku upoznati s hrvatskom dionicom plenerizma koja značajno korespondira s europskim slikarstvom na osvitu 20. stoljeća.
 Nikola Mašić, Pergola na Capriju, 1880,
 (foto: Goran Vranić, copyright Moderna galerija, Zagreb)

 http://www.moderna-galerija.hr/