Preskočite na glavni sadržaj

Predstava 'Famozna' premijerno u Histrionskom domu

Glazbena komedija 'Famozna' Petera Quiltera, utemeljena na istinitoj priči o 'najgoroj sopranistici svih vremena' Florence Foster Jenkins,  premijerno će se izvesti u četvrtak, 25. siječnja, u Histrionskom domu, u režiji Krešimira Dolenčića i s Anjom Šovagović Despot u glavnoj ulozi.
vrijeme: 25.01.2018.
mjesto: Zagreb, Histrionski dom, Ilica 90
url: http://www.histrion.hr/
"Nije najbitnije da je Florence pjevala falš, već da ona zaista pjeva. Divna je njezina rečenica o tome kako je stvarni svijet precijenjen, a život u oblacima ugodniji. "Dok smo radili predstavu tijekom dva mjeseca, živjeli smo u oblacima i lebdimo na njima, a nadamo se da će publika s nama poletjeti na tim oblacima", rekla je Anja Šovagović Despot na konferenciji za novinare.

 

Kako bi što vjernije ostvarila svoju ulogu vježbala je vokalnu tehniku s Martinom Tomčić, a savjetovala ju je i sopranistica Ivana Lazar, koja također igra u predstavi, koja joj je rekla da je upravo pokušaj da nešto otpjeva ono kako je Florence pjevala slavne i zahtjevne operne arije Mozarta, Brahmsa, Verdija, Straussa, koloraturne dionice koje danas u svijetu može otpjevati samo nekoliko sopranistica.

 

"Cijelo ovo vrijeme zapravo više nisam sigurna je li ona zaista nije imala sluha ili nije mogla otpjevati te dionice, no nije se time zabrinjavala: Oko svojih je nastupa stvarala ljepotu i sreću, radila performanse, kostimografiju, scenografiju, angažirala publiku i medijsku pompu. Sve to je činilo kolor njezinih živopisnih nastupa", napomenula je.

 

Redatelj Krešimir Dolenčić prvi put je za Florence čuo kao gimnazijalac, prvo nije vjerovao da tako nešto postoji, no zapravo ga ne čudi njezin uspjeh.

 

"Bilo je to vrijeme pred kraj Drugog svjetskog rata kada je svijet bio užasno mjesto, vladala je strašna depresija, a ona je bila osoba koja je u tom trenutku okupljala oko sebe tisuće ljudi koji su je podržavali, čak su je zvali da otpjeva koncert u Carnegie Hallu, nekoliko tisuća ljudi tada je ostalo vani, a to je kasnije uspjelo samo Beatlesima", rekao je.

 

Dolenčić kaže kako ni danas nije puno drugačije "u domeni strahota". "Uče nas da je svijet prljav, ružan, gadan, strašan, bombardirani smo užasima, pa kad netko takav nesavršen osvoji pozornicu publika se može lako identificirati", ustvrdio je.

 

"Njezin primjer govori da ne moramo biti mladi, bogati, lijepi, no iskrenost, nježnost, toplina, pa i tuga koja izvire iz tog komada sasvim sigurno privlače publiku", ustvrdio je, dodavši da je Florence ipak neusporediva s današnjim instant zvijezdama, jer su iza nje ostale glazbene škole i brojni mladi glazbeni umjetnici kojima je bila mecena.

 

Marija Sekelez, koja u "Famoznoj" glumi gospođu Johnson, glazbenu kritičarku, rekla je da joj je iskustvo rada na ovoj predstavi bilo iznimno ugodno, osobito nakon dugogodišnje stanke u glumi u vrijeme dok je bila ravnateljica Žar ptice. "To nije velika uloga, ali je scenski bombon, bila je odlična atmosfera na probama", napomenula je.

 

Fabijan Komljenović, u ulozi Florenceinog vjernog pijanista Cosmea McMoona, rekao je kako ispod cijele priče leži njezina dobrota, veselje i dobronamjernost, a uživao je radeći s ekipom predstave, osobito što je u tom procesu imao puno slobode i kreativnosti.

 

U predstavi glume još Zoran Gogić, Ivana Lazar, Vanja Matujec.

 

Neobična životna priča nadahnula mnoge

 

"Glorious!", dramski tekst suvremenog britanskog autora premijerno je izveden 2005. i od tada uprizoren na nizu svjetskih pozornica, a prema njezinoj je životnoj priči nastao i film "Neslavno slavna Florence" s Meryl Streep, Rebeccom Ferguson i Hughom Grantom.

 

Florence Foster Jenkins, rođena kao Narcissa Florence Foster postala je slavna zahvaljujući svom antitalentu za glazbu. Rodila se u bogatoj obitelji i oduvijek željela pjevati no to joj roditelji nisu željeli omogućiti. Stoga je nakon očeve smrti, uz pomoć nasljedstva, sama ostvarila  pjevačku karijeru u Philadelphiji.

 

Unatoč tome što nije imala nimalo smisla za ritam i intonaciju, postala je izuzetno popularna, a publika ju je voljela zbog zabave. Kritike je odbacivala s objašnjenjem da je riječ o ljubomori, no ipak ih je bila svjesna i ponosno izjavila - "Ljudi mogu reći da ne znam pjevati, ali nitko ne može reći da nisam pjevala".

 

Koreografkinja predstave je Ljiljana Gvozdenović, kostimografkinja Tea Bašić, a scenografkinja Irena Kraljić. Tekst je prevela Petra Mrduljaš Doležal. (Hina)