Preskočite na glavni sadržaj

Retrospektiva Dušana Makavejeva u pulskom Kinu Valli

U pulskom Kinu Valli će se od 27. do 29. ožujka prikazati tri kratkometražna i tri dugometražna filma nedavno preminulog autora Dušana Makavejeva. Ulaz na sve projekcije je slobodan!
vrijeme: 27.03.2019.
mjesto: Pula; Kino Valli, Giardini 1
url: http://www.kinovalli.net/

Redatelj, scenarist, pronicljiv mislilac, čovjek razigranog duha, Dušan Makavejev kroz svojevrsni je anarhizam i subverzivnost obilježio epohu stvaranja Crnog vala.  Za sobom je ostavio kultne naslove koji su počesto bili pod cenzurom zbog suptilne kritike kako komunističkih tako i kapitalističkih vrijednosti života i koji su prikazivani, ako uopće, i desetljeće nakon samog nastanka. 
 
U srijedu, 27. ožujka, s početkom u 18.30 sati u foajeu Kina otvorit će se izložba fotografija realizirana uz prijateljsku potporu Njemačke Kinoteke, Fakulteta Dramskih Umetnosti iz Beograda, Kino kluba Split, Hrvatskog filmskog saveza i Jugoslovenske kinoteke, a  za tu je priliku jedan autorski tekst i osvrt napisao irski filmaš i kritičar, član Experimental Film Society iz Dublina, Maximilian Le Cain. Gosti Miroljub Vučković, voditelj odjela za međunarodnu suradnju Filmskog centra Srbije i Nenad Polimac, filmski kritičar, održat će kratki osobni osvrt na rad velikog redatelja. Nakon otvorenja slijede filmovi:

•Prokleti praznik (1958., 9') - dokumentarni film o folklornom slikarstvu na ruralnim grobnim spomenicima, fokusiran na prikaze i simbole koji predstavljaju pokojnikov život i slave onaj zagrobni.
•Ljubavni slučaj ili tragedija službenice PTT-a, (1967., 77') - mlada zaposlenica poštanskog ureda započinje ljubavnu vezu s ozbiljnim mladićem, no prilikom njegovog dužeg službenog puta, podliježe udvaranjima kolege. Po povratku mladića dolazi do oštrih sukoba s tragičnim ishodom.
 
U četvrtak, 28. ožujka, u 19.30 sati, prikazat će se Slikovnica pčelara (1958., 8') - Makavejev istražuje tipičnu slovensku tradiciju slikarstva košnice  koje ironizira i ismijava – često na iznenađujuće vulgaran i komičan način – društveni moral i stereotipe i Nevinost bez zaštite (1968., 79') - bravar i akrobat Dragoljub Aleksić snimio je 1942. godine, igrani film o snazi tijela i volje, društvenoj nepravdi i nježnoj ljubavi, o samome sebi.
 
U petak, 29. ožujka, u 19.30 sati na rasporedu su Boje sanjaju (1958., 8') - film prikazuje sjajnu i dirljivu, u punom smislu te riječi, priču o izradi ćilima u pirotskom kraju (Pirot je mjesto na jugoistoku Srbije, blizu granice s Bugarskom) i Čovjek nije tica (1965., 82') - ljubavna romansa između starijeg cijenjenog stručnjaka koji privremeno dolazi u industrijski grad zbog montaže strojeva i mlade frizerke u čijoj je kući odsjeo, te posljedice jednog takvog odnosa, naročito kad se u njega umiješa i jedan mladi vozač i jedan putujući cirkus.
 
Retrospektiva je ostvarena u organizaciji Pulske Filmske Tvornice, suradnji JU Pula Film Festival, Veleposlanstvom Republike Srbije u Republici Hrvatskoj, Generalnim konzulatom Republike Srbije u Rijeci, Austrijskim filmskim muzejom u Beču, Veleposlanstvom Republike Hrvatske u Beču, Avala Studios Beograd, Filmskim centrom Srbije i Zagreb Filmom.
 
Kratkometražne filmove iz produkcije Zagreb filma ustupio je Austrijski filmski muzej na 35mm filmskim kopijama. Pripremu programa je podržala i Bojana Makavejev.
 
Izvor: HAVC