Preskočite na glavni sadržaj

2. Dani medijske pismenosti

2. Dani medijske pismenosti
Kako bolje razumjeti, analizirati i kritički vrednovati medije, prepoznati dezinformacije, zaštititi privatnost te odgovorno koristiti medije i društvene mreže pitanja su na koja odgovaraju 2. Dani medijske pismenosti, koji će se od 8. do 12. travnja održati diljem Hrvatske u organizaciji Agencije za elektroničke medije i UNICEF-a.  
vrijeme: 08.04.2019.
url: https://www.medijskapismenost.hr/

Novo izdanje Dana medijske pismenosti uključuje više od 180 događanja u više od 60 hrvatskih gradova i mjesta – predavanja, radionica i filmskih projekcija – organiziranih u suradnji  s velikim brojem knjižnica, vrtića, škola, fakulteta, kina, medija i udruga te kulturnih institucija iz cijele Hrvatske. U tijeku je već program „Djeca upoznaju medije” koji osnovnoškolcima i srednjoškolcima daje priliku da iz prve ruke saznaju kako funkcioniraju mediji, da nauče kako nastaju vijesti te se i sami u tome okušaju. Među novostima ovogodišnjih Dana medijske pismenosti izdvaja se filmsko-obrazovni program koji će se provoditi u nezavisnim kinima (u suradnji s HAVC-om, Kino mrežom i Hrvatskim filmskim savezom) u dvanaest gradova diljem Hrvatske. 

U suradnji s domaćim stručnjacima za područje medijske pismenosti osmišljeno je sedam novih edukativnih materijala za rad s djecom, mladima i roditeljima, koji su i ove godine dostupni za besplatno preuzimanje na portalu www.medijskapismenost.hr. Značajnu podršku ovogodišnjim Danima medijske pismenosti dale su nordijske ambasade osiguravanjem edukativnih materijala, projekcije filma Facebookistan te gostovanja Mikke Salea, poznatog finskog stručnjaka za medijsku pismenost.

Medijska pismenost jedna je od najvažnijih životnih vještina 21. stoljeća i ključni čimbenik za donošenje na informacijama temeljenih odluka u digitalnom dobu. Budući da smo svakodnevno izloženi velikoj količini informacija, upravo nam medijska pismenost omogućava bolje snalaženje u „moru” lažnih vijesti, manipulacija i govora mržnje te odabir kvalitetnog sadržaja i relevantnih, istinitih i provjerenih informacija. Posebno je važna za djecu koja sve ranije počinju koristiti različite medije.



Kolika je važnost rada na povećanju stupnja medijske pismenosti pokazalo je i istraživanje koje je za Agenciju za elektroničke medije i UNICEF proveo IPSOS puls. Tek 8% građana imalo je priliku učiti o vještinama kritičkog sagledavanja medijskih sadržaja, a trećina roditelja rijetko razgovara ili nikada ne razgovara s djecom o medijima. Gotovo svako četvrto dijete, odnosno mlada osoba, osobno je doživjelo nasilje i govor mržnje na društvenim mrežama. Nešto manje od polovine roditelja brine se zbog korištenja YouTubea, a najviše ih zabrinjava laka dostupnost nasilnih i za djecu neprimjerenih sadržaja, neoznačavanje dobno neprimjerenih sadržaja i korištenje YouTubea za širenje govora mržnje. Kao najvažnije aspekte medijske pismenosti građani su istaknuli zaštitu privatnosti i osobnih podataka na internetu, prepoznavanje lažnih vijesti i dezinformacija, provjeravanje izvora informacija te uvažavanje i poštovanje drugih ljudi, njihovih mišljenja i stavova. 

Dane medijske pismenosti pratite na portalu medijskapismenost.hr i na Facebook stranici.

Raspored događanja >>>