Preskočite na glavni sadržaj

Interaktivne zvučne instalacije Gagića i Hiršla

U sklopu popratnog umjetničkog programa simpozija 'Budućnost ambijentalne izvedbe', Dubrovačke ljetne igre u suradnji s Art radionicom Lazareti unutar njihovog programa Grad je mrtav. Živio Grad! pripremaju dvije zvučne instalacije priznatih hrvatskih umjetnika. 'Sretno mjesto' Bojana Grgića za publiku će biti otvoreno u četvrtak, 18. srpnja u 20 sati, u ljevaonici pod Minčetom, a 'Sfere' Hrvoja Hiršla u subotu, 20. srpnja u 20 sati, na tvrđavi Bokar.
vrijeme: 18.07.2019.
mjesto: Dubrovnik
 
Zvučni ambijent Sretno mjesto Bojana Gagića bavi se zvukom sretnih mjesta slijepih ljudi koji žive u Dubrovniku. Rad se sastoji od pet autonomnih zvučnika, pet podnih senzora i centralnog kompjutera u kojem se nalaze snimke lokaliteta sretnih mjesta koja su odabrali slijepi stanovnici Dubrovnika, snimljene svega nekoliko dana ranije, a svaki od tih zvukova zasebna je priča ambijentalne strukture čiji narativ ovisi o trenutku kada je snimka zabilježena. Bojan Gagić se sustavno bavi tzv. sound artom i field recordingom, objavljuje poetske zapise u književnim časopisima, autor je glazbe za kratke eksperimentalne i animirane filmove uglavnom domaćih autora, kao i dizajna svjetla i zvuka za kazališne predstave, a snimio je i nekoliko kratkih eksperimentalnih filmova. Zajedno s Miodragom Gladovićem razvio je izvedbenu tehniku luminoakustike tj. pretvorbe svjetla u zvuk korištenjem fotonaponskog efekta solarnih panela, a za svoj je umjetnički rad višestruko nagrađivan. Ovu instalaciju, posjetitelji će u srednjovjekovnoj ljevaonici pod Minčetom moći razgledati od 18. do 20. srpnja od 20 do 22 sata.
 
Euklidski prostor Hrvoja Hiršla određen je trima dimenzijama, x-y-z koordinatama, dok Sfere uvode nemir u prostor i prividno ga narušavaju, mijenjajući volumen, položaj i prostorne odnose. Pozicionirane negdje između multi univerzuma, prostorne distorzije i kibernetskih tijela, one su nedefinirana tijela čija je funkcija nepoznata, ali njihova prisutnost ostavlja traga u prostoru u kojemu se nalaze, unoseći nemir, kaos i razigranost. Sfere su nasumično postavljene u prostor i udaljenost među njima je nejednaka, tvoreći polja praznina i nakupina. Umjetnički projekti Hrvoja Hiršla na raskrižju su suvremene umjetnosti i diskursa medijske umjetnosti, a glavne teme kojima se bavi su materijalnost umjetničkog predmeta, dekonstrukcija njegove aure i ograničenja medija. Njegovi radovi obuhvaćaju zvučne, video i interaktivne instalacije, otiske i drugo, a posljednjih pet godina umjetnik svoj interes usmjerava na strukture, automatizaciju i kibernetiku. Instalacija će biti postavljena na tvrđavi Bokar 20. srpnja od 20 do 22 sata.

http://www.dubrovnik-festival.hr