U sklopu retrospektive moći ćete tako pogledati najreprezentativnija ostvarenja žanra, podjednako ona koja pripadaju žanrovskom produkcijskom vrhu, kao i neke kultne, niskobudžetne naslove, djela koja uglavnom tematiziraju rat, invaziju na zemlju, razne mutante i simbiotičke organizme nastale uslijed posljedica radijacije ili znanstvenih eksperimenata i sl. Među naslovima valja izdvojiti filmove Invazija tjelokradica (Don Siegel, 1956), Stvar (Christian Nyby, 1951), Rat svjetova (Byron Haskin, 1953), Nevjerojatni čovjek koji se smanjuje (Jack Arnold, 1957), Muha (Kurt Neumann, 1958) i dr.
Unatoč određenoj heterogenosti, ključno obilježje znanstvenofantastičnih filmova 1950-ih, preuzeto dijelom i iz temeljnih žanrovskih preokupacija horora, dotad dominantnog žanra filmske fantastike, jest tematizacija straha, osjećaja nelagode, tjeskobe i prijetnje, a neki od naslova mogu se tumačiti i kao odraz naširoko rasprostranjene hladnoratovske psihoze, antikomunističke histerije i 'lova na vještice' senatora Josepha McCarthya, kao i mogućih katastrofalnih (zlo)uporaba atomske energije koja bi mogla dovesti do apokalipse i samouništenja civilizacije.