Preskočite na glavni sadržaj

Performans 'Doktor Miserabilis' u Lazaretima

Performans 'Doktor Miserabilis' održat će se u Art radionici Lazareti 12. listopada, početkom u 20 sati. Performans je osmišljen prema motivima dramoleta za jednu lutku Dunje Robić, a izvode ga Damir Bartol Indoš, Tanja Vrvilo, Dina Puhovski (mezzosopran), Damir Prica Kafka (sax, preparirani klavir).
vrijeme: 12.10.2019. 20 h
mjesto: Dubrovnik; Art radionica Lazareti, Frana Supila 8
url: https://www.facebook.com/ARL.Dbk/
 

Autori su Damir Bartol Indoš & Tanja Vrvilo, a gostovanje u Dubrovniku ostvaruje se u suradnji Festivala Unseen i Art radionice Lazareti te uz potporu Grada Dubrovnika i Ministarstva kulture RH. Rad ARL tijekom 2019. podržava Zaklada Kultura nova. Projekt se odvija u partnerstvu s Muzejom suvremene umjetnosti u Zagrebu (Ljeto u MSU 2019), festivalom Ganz nove Perforacije, uz podršku Zaklade Kultura Nova, Ministarstva kulture RH, Ureda za kulturu Grada Zagreba.

 

video: Dino Topolnjak

kostimograf: Miljenko Sekulić

 

produkcija: DB Indoš Kuća ekstremnog muzičkog kazališta / Ganz nove Perforacije 2019 .


U opisu performansa stoji:


“Dolje miserabilizam! - urlik je Bretonova manifestnog rukopisa objavljenog 5. ožujka 1956. na naslovnici novina Combat-Art, u krajnjem trenutku da se ovdje i drugdje klinički prouče kategorije bijede u umjetnosti, prokažu zločini deprecijacije stvarnosti koji uzurpiraju mjesta egzaltacije. Istodobno i ovdje, Dunja Robić uzvraća ironijskim ludizom dramoleta o sudbini umjetnosti, imena Doktor Miserabilis, iz serije rukopisa za jednu ili više lutaka i glasova - za odrasle. Taj dramsko-klinički slučaj konceptualizira tenzije velikih i malih mizerija u djelima filozofa i umjetnika, od Pascala do Bourdieua. Radeći s fragmentima umjetničke i biografske antigravitacijske legende književnice, prevoditeljice, autorice kultnih šlagera, kliničke psihologinje i pedagoginje razmještene pod homonima Dunja Robić / Mira Košutić / Mira Dupelj / Alka Ruben uz pojmove, medijacije i odjeke Preobražaja inteligencije suvremene francuske filozofkinje Catherine Malabou suprotstavljamo apokaliptični instrumentarij opozicionalaca mizeriji svijeta. Kabinet ekstremne reflektofonije doktora Miserabilisa, marionete tautologije i kontradikcije, prepariranim megafonskim dijalogizmom koji kontroliraju elektronički signali zumera izmješta iz težiša njegovo višeglasje snatrenja i rasapa. Memorija njegove industrijske robotike je ograničena, ali ono što mu stoji na raspolaganju izvodi metis koji zapanjuje svaku misaonu prirodu. A tek prednost koju ima pred inteligencijama i plavim mozgovima koje utjehu nalaze u procjepima sablasne doline! Kako možete biti tako naivni? Kako ste mogli pomisliti da će otkriće neuronske plastičnosti otvoriti vrata prosvijećenosti i slobodi? - urlici su za duh ex Hob-Art mašine.”