Preskočite na glavni sadržaj

ZFF: Latinoamerički filmovi u programu festivala

Ovogodišnji Zagreb Film Festival (ZFF), koji će se održati od 7. do 17. studenog, donosi u svom programu i četiri latinoamerička filma – 'Ema' Pabla Larraina, 'Božanska ljubav' Gabriela Mascara, 'Monos' Alejandra Landesa i 'Naše majke' Césara Díaza.
vrijeme: 07.11.2019.
mjesto: Zagreb
url: http://zff.hr/
"Četiri uzbudljiva naslova, koja stižu iz Čilea, Brazila, Kolumbije i Gvatemale, karakteriziraju beskompromisan stil, svježi redateljski pristupi i zanimljive priče u kojima se autori obračunavaju s prošlošću, ali i budućnošću matičnih zemalja", najavljeno je sa zagrebačkog festivala.


U program Ponovno s nama uvrštena je "Božanska ljubav", treći film Gabriela Mascara, redatelja "Neonskog bika", prikazanog na 14. ZFF-u.


Smješten u distopiju iz bliske budućnosti, film donosi svojevrsni sestrinski svijet Atwoodinoj "Sluškinjinoj priči" u kojem Brazil više nije svjetska prijestolnica opuštenog života, nogometa i sambe već drive-in ispovijedi, genetskog inženjeringa i hard core kršćanstva.


"U tom svijetu vjernici popodne sudjeluju u zajedničkim čitanjima neonske biblije, a navečer u grupnom seksu i partyjima koje prati filmski soundtrack s potpisima najzanimljivijih imena s brazilske DJ scene", ističe se u najavi.


"Kritičari u dovitljivom i senzualnom SF-u u kojem prevladava neonski kolorit čitaju protest vizije budućnosti aktualnog predsjednika Bolsonara", dodaje se.


U istom programu je i plesna melodrama "Ema", čiji je autor Pablo Larrain, najzvučnije ime čileanske kinematografije, redatelj prepoznatljive estetike koji se u svojim filmovima općim mjestima povijesti i biografijama slavnih vraća iz posve neočekivanih perspektiva (Tony Manero, Jackie s Natalie Portman, Neruda).


"Ema", njegov sedmi film, radnjom je smješten u lučki grad Valparaiso gdje žive naslovna junakinja (glumi je Mariana Di Girolamo) i Gaston (Gael Garcia Bernal), bračni par plesača reggaetona koji odnedavno žive odvojene živote.


Njih dvoje međusobno se optužuju što su odustali od skrbništva nad posvojenim sinom koji je zbog sklonosti piromaniji i nasilju vraćen u sirotište.


Riječ je o dosad najeksperimentalnijem Larrainovom film, a kritika ga hvali i zbog portreta junakinje koja je divlja, hrabra i neprilagođena te ne podilazi postojećim stereotipovima.


Potencijalni oskarovci među latinoameričkim filmovima


S netom osvojenom nagradom za najbolji film BFI London Film Festivala i posebnim priznanjem festivala Sundance, u glavni program ZFF-a stiže kolumbijski kandidat za Oscara "Monos", u režiji Alejandra Landesa.


"Napeti spoj ratnog filma i trilera, Monos nudi uznemirujuću i halucinatornu viziju kaosa rata, u kojemu glavnu riječ vode djeca, zbog čega ga kritičari uspoređuju s Apokalipsom danas i Gospodarom muha", napominje se.


Priča je to o osmero tinejdžerskih gerila-ratnika koji na vrhu planine s puškama budno paze na američku taokinju Doctoru i kravu Shakiru, izvodeći vojne vježbe danju, a predajući se mladenačkom hedonizmu noću.


Osim što ga svrstavaju u vrhove nezavisnog filma, Monos je doživio uspjeh na kolumbijskom box officeu, zbog teme kojom se obračunava s problemom ukorijenjenog rata i nasilja.


Redatelj priču djelomično temelji na vlastitim obiteljskim traumama, a za savjetnika za scenarij uzeo je bivšeg člana specijalne jedinice ogranka FARC-a Wilsona Salazara koji je kasnije dobio jednu od važnih uloga u filmu.


Kritika hvali film zbog očaravajućih vizuala za koje je, osim direktora fotografije, Jaspera Wolfa, zaslužna i činjenica da je sniman na nadmorskoj visini od 4300 metara po kiši, magli i hladnoći. Soundtrack potpisuje Mica Levi, poznata kao Micachu (Ispod kože, Jackie).


Srodnom temom - posljedicama dugogodišnjeg građanskog rata u Gvatemali koji je rezultirao etničkim čišćenjem starosjedilačkog stanovništva - bavi se aktualni belgijski kandidat za Oscara, koprodukcija Belgije, Francuske, Gvatemale, "Naše majke" u režiji Césara Díaza.


Smješten u 2018. godinu, kada je cijela zemlja zaokupljena suđenjima bivšim zapovjednicima u građanskom ratu. Ernesto (Armando Espitia, film Heli) je mladi forenzički antropolog čiji je posao identificirati tijela poginulih. Jednoga dana, u priči stare svjedokinje uočava trag koji bi ga mogao odvesti do oca gerilca koji je nestao u ratu.


Film je premijerno prikazan na Tjednu kritike u Cannesu gdje je nagrađen Zlatnom kamerom za najbolji debitantski film i nagradom SACD za scenarij.


Zagreb Film Festival će se održati ove godine sedamnaesti put, na novim lokacijama, u kinu Tuškanac, MSU, dvorani KIC, KUC Travno, NS Dubrava i Laubi. (Hina)