Preskočite na glavni sadržaj

U HNK Split najavljen mjuzikl 'Bambina' na glazbu Nene Belana i kultnih 'Đavola'

Na konferenciji za medije u atriju Hrvatskog narodnog kazališta Split predstavljen je danas mjuzikl 'Bambina' koji će na sceni Kazališta biti praizveden na Valentinovo 14. veljače 2020. Nostalgični je to jukebox musical koji će nas, uz nezaboravnu glazbu Nene Belana i Đavola, vratiti u Split 80-ih godina prošlog stoljeća.
vrijeme: 23.10.2019.
mjesto: Split; HNK Split, Trg Gaje Bulata 1
url: https://www.hnk-split.hr/
O produkciji, rad na kojoj je već započeo, govorili su intendant Srećko Šestan, autorica teksta mjuzikla Ana Tonković Dolenčić, skladatelj Neno Belan, scenografkinja Dinka Jeričević, dramaturg Jasen Boko, te ravnatelji Drame i Opere HNK Split Jelena Bosančić i Jure Bučević.

 

O želji i potrebi da se u Split vrati forma mjuzikla govorio je intendant Šestan. „Prije stotinjak godina bio je samo jedan Splićanin, Ivo Tijardović, koji se bavio takozvanim 'lakim notama' i ostavio je iza sebe antologijska djela. Stoga ne vidim razloga zašto HNK Split, kao središnje kazalište u Splitu, Dalmaciji, Hrvatskoj pa i šire, ne bi kreativcima grada Splita pružilo priliku da u jednoj drugačijoj glazbeno-scenskoj formi oplemene svoje kreativne napore. Želim također istaknuti kako smo jučer imali izvanrednu atmosferu u kazalištu. Cijeli je dan, naime, trajala audicija za Bambinu na koju su bili pozvani studenti i studentice glume i solo-pjevanja kao i diplomirani glumci i solo-pjevači. Između njih 21 bit će izabran par koji će tumačiti glavne uloge – one zaljubljenog para mladog inžinjera i maturantice. Njihova energija i visoka umjetnička kvaliteta onog što smo vidjeli ispunilo me velikim optimizmom i uvjerili da Split danas ima kreativne snaga s kojima bi se moglo popuniti još jedno kazalište„.

 

„Split, hvala Bogu, glazbenika ima, a Neno Belan je umjetnik koji je zadužio hrvatsku glazbu s fenomenalnim hitovima i pjesmama koje su obilježile osamdesete godine“ istaknuo je redatelj Krešimir Dolenčić i nastavio: „Moram reći da zadnja dva dana imam osjećaj koji sam imao kad sam u ovom kazalištu radio svoju prvu veliku predstavu, operu Hoffmannove priče prije skoro tri desetljeća. Kasnije sam u Splitu postavljao Spli'ski akvarel, pa San ivanjske noći i mnoge druge svoje važne predstave i uvijek mi je bila čast raditi za veliki i slavni splitski HNK. Entuzijazam intendanta, glazbenog gurua Belana i cijele kreativne ekipe pobudio je u meni taj isti osjećaj lijepog i kreativnog okupljanja koji sam devedesetih kada sam ovdje počinjao raditi – i to oko mjuzikla, forme čija je produkcija vrlo složena.“

 

„Priču sam smjestila u osamdesete godine zato jer je to u nekom kolektivnom sjećanju neko optimistično vrijeme. Ne znači da je bilo tako ali činjenica je da dosta ljudi ima takav osjećaj prema tom razdoblju naših života. Radnja se događa u splitskom škveru gdje se radi tanker imena Bambina za grčkog brodovlasnika. Direktor i njegovi suradnici vođenje projekta povjeravaju mladom, neiskusnom i naivnom inžinjeru kako bi s njim mogli manipulirati i tako prikriti svoje malverzacije. Imamo tri ljubavne priče, klasne i ideološke sukobe, sve ono što je obilježilo te godine a nažalost dosta od toga imamo i danas. No ovaj se tekst ne bavi takvim aktivizmom. Ono što bismo željeli napraviti nije nikakva dijagnostika nego terapija. Mjuzikl ima hepiend, Bambina isplovljava, svi se problemi razriješe i ono što se u stvarnosti možda ne može dogoditi, dogodit će se u kazalištu. To treba biti jedna prava splitska predstava u kojoj ćemo iz kolektivnog sjećanja izvući neke od neizostavnih likova tadašnje gradske scene. Forma je jukebox mucical, nešto kao Mamma Mia gdje se playlista hitova ubacuje u jednu novu priču“ kazala je autorica teksta Ana Tonković Dolenčić.