smotra, revija

Predavanje: Tom Holert


vrijeme: 12.02.2003. - 14.02.2003.19 sati
mjesto: net.kulturni klub Mama, Preradoviceva 18, Zagreb, Kino klub Split (Kulturno srediste mladih), Savska bb, Split
organizator: "Sto, kako i za koga"/WHW, Zagreb , Arkzin com.munications, Zagreb, Kino klub Split ,realizirano kroz platformu Clubture

U srijedu,12.veljače 2003. u 19 sati, u Zagrebu u net.kulturnom klubu mama i u petak, 14.veljače 2003. u Splitu u kino klubu Split, u 19 sati održat će se predavanje Tom Holerta, U dobru i u zlu: kolektivna praksa i njezine zablude u nekim umjetnickim svjetovima od 1980-ih do danas.
Tom Holert, U dobru i u zlu: kolektivna praksa i njezine zablude u nekim umjetnickim svjetovima od 1980-ih do danas srijeda, 12.2.2003, 19 h, net.kulturni klub Mama, Preradoviceva 18, Zagreb petak, 14.2.2003, 19 h, Kino klub Split (Kulturno srediste mladih), Savska bb, Split Utopijski moment koji je doveo do oblika kolektiviteta historijskih avangardi u umjetnickom svijetu i izvan njega mozda i nije nestao, ali je zbog vaznih promjena u konceptualizaciji Śumjetnicke grupeŚ, Śdrustvene zajednice Ś ili Śpoliticke organizacijeŚ, u situaciji Śpost-klasne borbeŚ, koju obicno nazivamo Śpost-politickomŚ, bez sumnje premjesten. Zar nisu metodologije umjetnickog zajednistva prisvojili ne samo ŚnoviŚ cinitelji civilnog drustva i lokalnog/globalnog aktivizma, nego i cinitelji ekonomskog sektora, veliki i mali, i to ponekad s katastrofalnim posljedicama? Premda se predavanje bavi suvremenom situacijom, usmjereno je na osamdesete godine i nacine na koje su umjetnicki svjetovi ili Śumjetnicki centriŚ poput New Yorka i Kölna izbjegavali i/ili usvajali pojmove ŚzajedniceŚ, ŚplemenaŚ, ŚobiteljiŚ itd., u desetljecu koje se smatra vrhuncem ŚneoliberalizmaŚ, ŚindividualizmaŚ i ŚegoizmaŚ. Buduci da su osamdesete smjestene nakon zavrsťetka undergrounda koji je prethodio 1968. (Warhol itd.) i sezdesetosmaskih kolektivnih praksi, a prije nastanka Śvirtualnih zajednicaŚ, digitalnih mreza i drugih tehno-drustvenih rekonfiguracija drustvenosti, mozemo ih smatrati pragom u razvoju trenutnih pojmova zajednistva. Tom Holert (r. 1962., Hamburg) je nezavisni teoreticar kulture i novinar. Zivi i radi u Kölnu. Doktorirao je povijest umjetnosti na sveucilistu u Frankfurtu. Od 1992. do 1995. bio je urednik casopisa Texte zur Kunst (Köln), a od 1996. do 1999. suizadavac casopisa za pop-kulturu Spex (Köln). Od 1997. do 1999. radio je kao profesor na Kulturalnim i medijskim studijama ma Merz Akademie u Stuttgartu. Godine 2000. zajedno s Markom Terkessidisom osnovao je Institut za studij vizualne kulture u Kölnu. Od 2002. suradnik je Instituta za teoriju dizajna i umjetnosti u Zürichu. Suraduje s mnogim casopisima i novinama, kao sto su die tageszeitung, Süddeutsche Zeitung, Jungle World, Texte zur Kunst, Artforum, Literaturen, WoZ itd. Objavio je sljedece knjige: Mainstream der Minderheiten. Pop in der Kontrollgesellschaft (uredio zajedno s M. Terkessidisom, 1996), Künstlerwissen (1997), Imagineering. Visuelle Kultur und Politik der Sichtbarkeit (urednik, 2000), Entsichert. Krieg als Massenkultur im 21. Jahrhundert (napisao zajedno s M. Terkessidisom, 2002). organizatori: "Sto, kako i za koga"/WHW, Zagreb , Arkzin com.munications, Zagreb, Kino klub Split realizirano kroz platformu Clubture predavanje omogucili: Institut Otvoreno drustvo Hrvatska Ministarstvo kulture RHUred za udruge Vlade RH