izložba

Izložba Danka Friščića


vrijeme: 12.02.2003. - 27.02.2003.

U četvrtak, 13.veljače 2003. od 19 do 21 sati, u Galeriji Miroslav Kraljević otvara se izložba Danka Friščića Necrophilia 3.
anko Friscic (1970, Zagreb) diplomirao je slikarstvo na ALU Zagreb u klasi DJure Sedera 1997. godine. Samostalno izlaze od 1994. godine, a do danas je izlagao na 24 samostalne te velikom broju skupnih izlozbi u zemlji i inozemstvu. U Galeriji Miroslav Kraljevic Danko Friscic predstavit ce se ambijentalnom izlozbom Necrophilia 3 kojom nadalje razvija svoju multimedijalnu varijantu primarno slikarskog postupka. Svakoj od dvije slike (150 x 400 cm i 300 x 280 cm, digitalni print, akrilik, aplikacije od plastike i CD-romova) prikljucena je pripadajuca elektronska slika na dva monitora smjestena na pod. Koristenjem rasvjete u boji, uz naglasavanje ambijentalnog naboja, relativizira se koloristicka objektivnost izlozenog materijala. U dvije na ovaj nacin dobivene situacije Friscic priziva duh prethodnih etapa svog rada – slikarstva i videa. ”“... Nastojeci revitalizirati svoja, po autoru "mrtva" slikarska djela, on ih podvrgava procesu "ozivljavanja"; najprije djelo snima fotografskim aparatom, zatim dobivenu fotografiju kompjuterski obradjuje ili snima videom, te je konacno oblikuje u formi printa velikih dimenzija. Novonastaloj “laznoj slici” Danko ironicki pridodaje "salonski "ugodjaj u vidu sarolikog okvira dekoriranog raznovrsnim aplikacijama, dok dokumentaristicki snimak jedne od faza prerade originalnog djela postaje staticni video uradak. Slika izlozena na nekoj davnoj izlozbi sada kroz izmjenu strukture i kroz novi medij, ponovo komunicira... … I ovaj rad popracen je videom, sastavljenim od naizmjenice dokumentaristickih snimaka digitalno obradjenih fotografija starijih radova u domacem, radnom ambijentu, te kadrova iz epizode TV serije “Zone sumraka”. Preuzimanje specificnih sekvenci ili kadrova iz raznolikih filmskih i TV uradaka prepoznatljiva su osobina Friscicevog video opusa, a svojom su tematikom najcesce vezani uz osnovna autorova promisljanja o polozaju umjetnosti u danasnjem vremenu. ” (Zeljka Himbele, iz predgovora)