smotra, revija

Promocija knjiga u nakladi SC-a


vrijeme: 09.05.2003. - 09.05.2003.21. 30h
mjesto: Teatar &TD, Savska 25, Zagreb
organizator: Studentski centar u Zagrebu

Promocija romana "Klonirana", Jelene Čarija i zbirke poezije "100 komada", Vlade Bulića u izdanju nakladničke djelatnosti Studentskog centra održat će se u petak, 9. svibnja u 21 i 30h u atriju Teatra &TD. U sklopu promocije održat će se koncert i party: Leut Magnetik + Groodanje (DJ-i Le Pi i Marko, VJ-i Pupu i Sebo).
Knjige će predstaviti Branko Čegec, Branko Maleš, Gordan Nuhanović i Benjamin Perasović. ------- Studentski centar unutar Programa kulture/Izdavačka djelatnost pokrenuo je novu biblioteku Naklada 1000 komada koja na temelju godišnjeg natječaja izdaje radove mladih autora. Natječaj za mlade autore promovira novu i drugačiju domaću književnost. Natječaj je namijenjen autorima koji nemaju objavljenu knjigu. Na temelju natječaja iz 2002. godine odabrane su dvije izvrsne knjige mladih autora Jelene Čarije i Vlade Bulića. Žiri su sačinjavali Katarina Peović Vuković i Rade Jarak koji su ujedno i urednici knjiga. *************** O knjigama su napisali: roman "Klonirana", Jelena Čarija "Pisan u sheldonovskoj maniri, ovaj šokantni roman gotovo da predstavlja ogledni primjer trash fantasyja, svojevrsnog međužanra s populističkom udicom i fabulom koja se slobodno razvija prema paraznanstvenom hororu u kojemu su sve opcije otvorene. Iako je formalno riječ o prvijencu, dobro postavljena struktura romana, njegova stilska ujednačenost i samouvjereno vođena fabula govore u prilog jedne zrele autorice s izrazitom sklonošću za bizarno. U tom pogledu mit o fatalnoj privlačnosti Marylin Monroe zapravo je dobro odabrana osnovica priče jer je samo žudnja kadra pokrenuti sve te mehanizme u ljudskoj psihi i, na kraju krajeva, konzekventno ih razvijati prema općem moralnom rasapu tzv. visokog društva. Roman Klonirana oštra je kritika ljudskog uma iz kuta pripadnice najmlađe generacije hrvatskih prozaika." Gordan Nuhanović "Umijeće pripovijedanja temeljni je preduvjet za svaku dobru prozu: tema, stil, žanrovska opredijeljenost samo su rukavci iz kojih se zrcali sjaj ili bijeda pripovijedanja. Roman Klonirana Jelene Čarije, tematski aktualan, svjež, angažiran i neopterećeno ciničan prvijenac, svjedoči upravo o tome: lijepo pisanoj prozi koja ne robuje razgraničenjima, čak niti među stvarnostima, prozi koja ne podilazi konvencijama, a ipak je u osnovi konvencionalan roman, standardne romaneskne strukture, prepune metarealističnih vratolomija u šumi stereotipa, razvijajući iz toga, dakle trivijalnog, iznimno aktualno, uzbudljivo i provokativno štivo." Branko Čegec "Fascinira vjernost prikaza glavnog lika koji seksualno zlostavlja šestogodišnju djevojčicu - klona svoje idealizirane ljubavi Marylin Monroe. Njegov psihološki profil je potpuno stvaran i karakterističan za pedofile. On zaista voli svoju djevojčicu, najveće emocionalno zadovoljstvo predstavlja mu vrijeme koje provodi s njom, nije u stanju zadovoljiti svoje potrebe u odnosu s drugom odraslom osobom, koristi drogu kako bi smanjio sposobnost kontroliranja vlastitog ponašanja. I naravno, vjeruje da to što čini čini za njezino dobro. Toplo preporučujem ovu knjigu ne samo čitateljima koji traže zanimljivo štivo, nego i studentima i stručnjacima koji se bave ovom problematikom." Dr. sc. Gordana Buljan Flander (ravnateljica Poliklinike za zaštitu djece grada Zagreba) zbirka poezije "Sto komada", Vlado Bulić "Kad piše o ovim prostorima pjesme Vlade Bulića su opasne, kad piše o ljubavi onda su zamalo ljubavne, ali uglavnom piše ni o čemu, kao da to ništa vidi gdje god pogleda. Oboružajte se psihofarmacima, stimulansima, alkoholom i THC-om, jer vam nakon voga neće biti lako promatrati život istim očima...." Rujana Jeger "Sto komada Vlade Bulića čini jedan bitačni, stometarski niz prepoznatljivo urbanoidnih prizora čija je poetska vrijednost u sasvim osobitom kutu iz kojeg autor kibicira stvarnost. A to je voajerizam u svojoj rezigniranoj inačici. Takav demoralizirani subjekt nema volje ni za kakvim angažmanom, pa čak i kada se odluči uključiti, njegova misija traje tek toliko koliko je potrebno da se podcrta logika nemoći i osipanja. Iako tematski osmišljena kao svojevrsna ispovijest u tri dijela, konstantu ove debitantske zbirke čini jedno stanje latentnog beda (možemo ga nazvati i tranzicijskim bedom); stanje koje se očekivano obnavlja iz situacije u situaciju poput mutnog narkomanskog vremena između dva šuta. Sto komada zapravo je vrlo bizaran finalni proizvod čiji osnovni sirovinski sastav odgovara smjesi poratne depresije garnirane sintetičkim stimulansom, a pakovan kao hard boiled devedesetih. Ono frapantno dojmljivo proizlazi iz odsutnosti ikakvog entuzijazma oko redefiniranja jednom ustanovljene gubitničke pozicije i u tom smislu Sto komada se može čitati i kao kritika potrošačkog & političkog konformizma koji dominira amorfnom masom hrvatske generacije P kao poker aparati ili T kao Thompson, svejedno." Gordan Nuhanović "Mlado doba nesumnjivo inteligentnog subkulturnog junaka, sa svim obaveznim atribucijama u biološki pripadnom prtljagu, najčešće je doba - kao što se i očekuje - ironizacije kulture roditeljskog svijeta. Kao poželjni svjetonazorski antipod, generacijski sebično a tematski ogoljelo, izgrađuje se u načelu poluartikulirana ponuda kulture kao konfrontacije. Stoga, što god afirmativno napisao o Buliću, kao recimo, dobrom mladom autoru iz Splita, bit će dočekano s podsmjehom iz autorova zasad golemoga agresivnog narcizma. Pa neka tako i bude. (Premda, dopustite, ja i dalje mislim kako je Bulićeva zbirka stihova, uz svojedobnu prvu zbirku Tatjane Gromače, jedna od najboljih prvih knjiga poezije zadnjih godina u nas.)" Branko Maleš