Preskočite na glavni sadržaj

Zagreb: prvi seminar edukacije menadžera u kulturi

Prvi seminar dvogodišnje besplatne edukacije za menadžere u kulturi, koju Ministarstvo kulture realizira u suradnji s J.F. Kennedy Centrom za izvedbene umjetnosti iz Washingtona, okupio je danas više od stotinu polaznika iz 23 hrvatske institucije s područja kulture i umjetnosti na predavanju koje vodi predsjednik Kennedy Centra, svjetski stručnjak menadžmenta u kulturi Michael Kaiser.
vrijeme: 04.10.2013.
mjesto: Zagreb; Hrvatski državni arhiv
url: http://www.devoscroatia.org

Edukacija je namijenjena menadžerima u kulturnom sektoru, predstavnicima umjetničkih organizacija, kulturnih institucija ili organizacija civilnog društva, a proizašla je iz sporazuma o razvoju kapaciteta koji su u ožujku u Washingtonu potpisali Ministarstvo kulture i DeVos Institut za kulturni menadžment. Tim Sporazumom, Ministarstvo kulture i Kennedy Centar započeli su dvogodišnji obrazovni program za dvadesetak umjetničkih organizacija koji će uključivati grupne seminare, redovite online konzultacije i stalne individualne konzultacije s organizacijama koje sudjeluju u programu.

Projekt je uoči seminara predstavila pomoćnica ministrice kulture Tamara Perišić. "Strateško planiranje i diversifikacija financijskih sredstava dva su osnovna cilja kojima smo se vodili pri organizaciji tog seminara, a koji bi trebali dovesti do održivog poslovanja kulturnih institucija te u konačnici i do razvoja nove i proširene publike", kazala je Perišić.

"Nema boljeg načina i boljeg suradnika da sve to predoči od Michaela Kaisera", dodala je.

Polaznici su izabrani na natječaju između 55 kulturnih institucija, a među njima su i čelni ljudi, kustosi i kulturni menadžeri institucija poput Galerije Klovićevi dvori, Muzeja za umjetnost i obrt i Muzeja suvremene umjetnosti, Muzeja grada Splita, Muzeja Međimurja, Eurokaz festivala, Ansambla LADO, Hrvatskog dizajnerskog društva, Kuće za umjetnost i ljude Laube, KD Vatroslava Lisinskog, POGON-a, Umjetničke akademije u Osijeku, Udruženja hrvatskih arhitekata, zagrebačkog Gradskog kazališta Žar ptice, Hrvatskog restauratorskog zavoda, HNK-a u Varaždinu i u Zagrebu, udruga Domino i Voda, te Studentskog centra u Zagrebu. Svi su oni na natječaj raspisan u prvoj polovici godine morali priložiti pažljivo elaborirane projekte u kojima su opisali svoju umjetničku viziju, te dokazali ozbiljnost i profesionalnost svojih institucija, kao i opravdanost svojih ideja.

U sklopu još ukupno pet seminara obrađivat će se područja kao što su strateško planiranje, marketing institucija i projekata, prikupljanje sredstava, razvoj odbora i kreiranje održivog poslovnog kruga.

Prvi dio koji se održava danas u prostorima Hrvatskog državnog arhiva u cijelosti vodi Michael Kaiser, predsjednik J.F. Kennedy Centra i utemeljitelj DeVos instituta. On je u Zagrebu već gostovao u listopadu 2010. kada je u organizaciji Američkog veleposlanstva održan simpozij na kojemu je sudjelovalo više od 200 domaćih i stranih menadžera s područja umjetnosti.

Zbog uloge koju je odigrao u izvlačenju iz pepela kulturnih institucija poput Kansas City Baleta, plesnog kazališta Alvin Ailey American Dance Theatera, baletne kuće American Ballet Theatre te londonske kraljevske opere Royal Opera House, Michaela M. Kaisera još nazivaju "kraljem obrata".

"Divno je opet biti u Zagrebu. Predavao sam diljem svijeta, ali nikada u ovako divnoj prostoriji", kazao je Kaiser pozdravljajući nazočne. "Podučavao sam menadžere u kulturi u 80 različitih zemalja, ali moja dva najbolja studenta dosad upravo su iz Zagreba, pa znam koliko je pametna i kreativna ovdašnja kulturna zajednica. Divno je biti ovdje i s vama iduće dvije godine razgovarati o tome kako umjetničkim i kulturnim organizacijama olakšati prikupljanje sredstava kako bi se otvorio put za još više još bolje umjetnosti - jer to je zapravo naš jedini cilj", kazao je.

DeVos institut djeluje u sklopu Centra za izvedbene umjetnosti J.F. Kennedy i vodeći je institut u svijetu za profesionalno usavršavanje menadžera u kulturi. (Hina)

Idući koraci u radnom procesu Devos edukacijskog programa jest dodjeljivanje savjetnika / mentora svakoj od dvadeset participirajućih organizacija prema programu i rasporedu za prvih tri tjedna radnih sesija u grupama.

Sve će daljnje faze rada biti intenzivirane kroz rad preko Internet servisa i e-mailom.  Važnost ovakve metode rada upravo su ciljani praktični zadaci s planiranim rasporedom nakon svakog seminara sa svrhom kvalitetne i svrhovite evaluacije i strukturiranja prethodnih radnih procesa.

U prvoj fazi kroz e-mail korespondenciju svaka će organizacija biti zamoljena provesti svojevrsnu inventuru poznatiju u tržišnoj terminologiji kao Cycle Audit – dijagnostičko samo-ocjenjivanje i alatka za planiranje. Tri predstavnika svake organizacije mogu sudjelovati u tom procesu rada. Također, svaka će organizacija dobiti zadatak da napravi kompletnu seminarsku evaluaciju.

Metodološka karakteristika rada DeVos Instituta oblikovana je upravo na temeljima odabira načina evaluacije, komunikacije i vremenskom kontinuitetu svih sudionika ovog međunarodno etabliranog i priznatog edukativnog programa, koji uključuje intenzivnu razmjenu mišljenja, radne procese i zadatke putem webinara.

Analiza vlastitih projekata i planova kroz prizmu kontinuiranog i planskog, te strateškog planiranja zbog prikupljanja sredstava i direktnih marketinških pristupa omogućuje polaznici dublji uvid u vlastitu djelatnost i otkrivanje slabih točaka s ciljem ispravljanja ili poboljšavanja istih.

Tako su svi radni zadaci DeVos tima formirani kroz  postavljanje jednogodišnjih i dvogodišnjih ciljeva na četiri ključna područja koja su kandidati već odabrali kao fokus i cilj svojeg interesa.

Edukativni proces omogućit će im individualni pristup edukaciji i radu s mentorom, tj. voditeljem skupine, koristeći najnovije ili već standardne novomedijske alate za mrežnu komunikaciju.