Preskočite na glavni sadržaj

Ironični filmski pogledi na popularnu kulturu na Kratkim slikama

U četvrtak, 14. svibnja, u 19,30 sati, u MM centru 'Kratke slike' donose ironične pogleda na industriju zabave te autorske komentare na popularnu kulturu. Prikazuju se  tri različita pristupa filmskim preradama: making-of, remake i premake. Ulaz je besplatan.
vrijeme: 14.05.2015. 19,30
mjesto: Zagreb; MM centar, Savska 15
url: http://www.sczg.unizg.hr
Film Komentar austrijskog redatelja Roberta Cambrinusa polazi od popularnog žanra posebnih dodataka na DVD izdanjima. Autor komentira svoj igrani film koji planira snimiti, ali ništa mu ne polazi po planu. Komentirajući kreativni proces, banalne i nepredviđene okolnosti tijekom snimanja koje dovode do improviziranih i ad hoc rješenja, zabavlja nas kao gledatelja obećavajući verziju filma zbog koje se neće osjećati osramoćeno i neugodno. Film je prikazan na više od 20 festivala diljem svijeta.

Eksperimentalno-animirani film Masterirati Bambija nizozemskog umjetničkog dvojca Persijn Broersen & Margit Lukács bavi se ovladavanjem slikovnim, sadržajnim i interpretativnim materijalom animiranog klasika iz 1942, Disneyjevog Bambija. Ogolivši film od svih likova i protagonista autori su kreirali iz mnoštva stvarnih i obrađenih fotografija artificijelne scenografije kroz koje kamera putuje i unosi napetost i dramu, podvučenu rekonstruiranim soundtrackom iz originalnog filma. Iako ne vidimo zeku Lupka, tvorića Cvjetića, stričeka Sovu, mamu i tatu kralja te naravno kraljevića Bambija i ostale slatke likove koji žive u harmoniji djevičanske šume, autori se fokusiraju na Disneyjevu romantičarsku premisu da je priroda dobra, a civilizacija zla i utjelovljena u čovjeku. Tretirajući prirodu kao glavni lik, a ne kao pozadinu, ona uistinu postaje ogledalo koje zrcali našu vlastitu imaginaciju.

Gerilski desktop-dokumentarac Transformeri: Premake Kevina B. Leea  bavi se četvrtim nastavkom multimilijunskog holivuskog blockbustera Transformeri: Doba izumiranja. Sastavljen je od 355 amaterskih klipova koje su na YouTube stavljali obožavatelji i sam redatelj prateći lokacije snimanja, te promotivnih klipova produkcijske kuće Paramount. Autor se bavi pitanjima kako industrija zabave još više profitira na besplatnom masovnom marketingu obožavatelja, iskorištava eksplozivni kineski box office, loše američke gospodarske prilike i omjer upliva holivudske industrije u kinesko tržište.

Svi filmovi imaju titlove na engleskom jeziku.