Preskočite na glavni sadržaj

Film 'S one strane' Zrinka Ogreste dolazi u hrvatska kina

Dugometražni igrani film 'S one strane' Zrinka Ogreste, nakon svjetske premijere u Berlinu, počinje se prikazivati i u Hrvatskoj - u nedjelju je održana njegova premijera u Splitu, potom će se prikazati i u Zagrebu, a s redovitom kino distribucijom počinje 10. ožujka.
vrijeme: 10.03.2016.

Središnji lik Ogrestinog sedmog cjelovečernjeg igranog filma je patronažna sestra Vesna (Ksenija Marinković), koja je dvadeset godina ranije s djecom preselila u Zagreb, pobjegavši od događaja s kojima se u manjoj sredini više nije mogla nositi. Prošlost je sustiže u obliku telefonskih poziva koji otkrivaju od čega je pobjegla i je li uopće uspjela pobjeći.
 
"Film se bavi problemom krivnje i oprosta, što su teme koje me godinama progone i napokon sam ih, u susretu sa suscenaristom Matom Matišićem, uspio riješiti i napraviti tu priču", rekao je Ogresta za Hinu.
 
Ne želeći previše otkrivati o sadržaju, jer smatra kako je to nepravedno prema gledateljima koji će film pogledati u kinu, Ogresta kaže kako obrat, koji su filmski kritičari već spominjali u svojim tekstovima, nisu planirali.
 
"To se jednostavno dogodilo tijekom rada na tekstu, film smo pisali iz pozicije središnje junakinje, iz onoga što ona zna, a to je ono što i gledatelj zna u tom trenutku", objasnio je. Ogresta kaže kako se 's one strane' iz naslova filma ne odnosi samo na prvu razinu koju će publika odmah pročitati kada pogleda film, već i na 'onu stranu uma'.
 
"Postupci oba junaka nisu isključivo racionalni, oni su 's one strane', a i sam film se doživljava srcem i onim iracionalnim dijelom koji svi imamo", rekao je. "Da nema tog iracionalnog u nama sumnjam da bi stvaralaštvo uopće postojalo", istaknuo je.
 
Izrazio je zadovoljstvo dosadašnjim reakcijama kritičara. "U razumijevanju priče i sudbina one su bile iznad svakog mog očekivanja. Bojao sam se hoće li priču razumjeti inozemni gledatelji, no sada sam stekao povjerenje u film jer je ta razina bila potpuno jasna i film očito ima opću, ljudsku dimenziju koja je prijemčiva za sve bez obzira odakle tko dolazi", rekao je.

Pun je hvale za Kseniju Marinković, s kojom je s uspjehom već surađivao na ranijim filmovima, no kaže da je u ovoj ulozi briljantna. "Na žalost se ne dogodi svim vrhunskim hrvatskim glumicama da se nađu u nekom projektu i tekstu, gdje imaju priliku pokazati svoj talent," napomenuo je.
 
"Ovdje su se poklopili scenarij i uloga koja to pruža, te s cjelokupnom suradnjom gdje je njezin talent mogao doći do izražaja. Dogodio se i nekakav sudar njezinog dara, prepoznavanja vlastite sudbine u cijeloj priči, iskonske unutarnje potrebe da to napravi najbolje što može", dodao je.
 
To je prva Ogrestina suradnja s Matom Matišićem, s kojim je napravio scenarij, a koju opisuje kao mjesto gdje su se stvaralački i ljudski razumjeli. "Znamo se godinama, gledali smo jedan drugome stvaralački rad i bilo je pitanje vremena kada ćemo se naći", napomenuo je.
 
Ogresta kaže kako ih temeljno spaja isti životni svjetonazor i kako je možda idealno da su se našli u zrelim godinama, "kada smo razriješili s osobnim taštinama i kada naše poetike, koje možda nisu potpuno identične, mogu ići ruku pod ruku".
 
Uz Kseniju Marinković, glavnu ulogu ima Lazar Ristovski, a glume još Tihana Lazović, Robert Budak, Toni Šestan, Tena Jeić Gajski, Vinko Kraljević, Marija Tadić, Alen Liverić.
 
Prethodni filmovi jednog od najnagrađivanijih hrvatskih filmskih redatelja, rafiniranog stila obojenog intimističko-psihološkim pristupom, već su s uspjehom prikazivani na svjetskim festivalima. S obzirom na dobar početak festivalske karijere - film je u Berlinu osvojio posebno priznanje žirija mreže europskih art-kina Europa Cinemas, isto se očekuje od njegova novog uratka.
 
Direktor fotografije je Branko Linta, montažer Tomislav Pavlic, ravnateljica filma Maja Vukić, scenografkinja Tanja Lacko, kostimografkinja Katarina Zaninović, majstorica maske Slavica Šnur, a za zvuk su bili odgovorni Mladen Pervan i Martin Semenčić.
 
Produkciju potpisuje zagrebački Interfilm u koprodukciji sa Zillion filmom iz Beograda i Hrvatskom radiotelevizijom. Sufinanciran je sredstvima Hrvatskog audiovizualnog centra i Filmskog centra Srbije. (Hina)