Preskočite na glavni sadržaj

Legendarni filmski snimatelj Vittorio Storaro gostuje u Zagrebu

U organizaciji Talijanskog instituta za kulturu, u suradnji s Akademijom dramske umjetnosti i Kinom Europa, održat će se gostovanje uglednog filmskog snimatelja Vittorija Storara, dobitnika čak tri nagrade Oscar. U srijedu, 6. veljače, od 11 do 13 sati, u F22 – akademijskoj sceni ADU, Vittorio Storaro održat će masterclass predavanje otvoreno za studente, profesore i svu zainteresiranu javnost. Predavanje će moderirati filmski kritičar i filmolog Mario Kozina. Ulaz je slobodan!
vrijeme: 06.02.2019. 11 - 13 h
mjesto: Zagreb; Akademija dramske umjetnosti, Frankopanska 22
url: https://iiczagabria.esteri.it/iic_zagabria/hr/
Tijekom svoje dugogodišnje karijere Storaro je surađivao sa istaknutim svjetskim redateljima poput Bernarda Bertoluccija, Francisa Forda Coppole, Warrena Beattyja, Woodyja Allena, Daria Argenta i mnogih drugih. Dobitnik je brojnih nagrada najznačajnijih međunarodnih filmskih festivala.

Dan ranije, 5. veljače 2019. u 19.30 sati u velikoj dvorani Kina Europa, u sklopu programa Kinolektira posvećenog odabranim filmskim klasicima, bit će prikazan stilizirani politički triler Konformist (1970.) smješten u vrijeme Mussolinijeve Italije. Film je režirao nedavno preminuli  Bernardo Bertolucci s kojim je Storaro surađivao više od dvadeset godina, realizirao sedam filmova i dobio nagradu Oscar za film Posljednji kineski car. Projekcija će ujedno biti i prilika da se javnost prisjeti Bernarda Bertoluccija, jednog od najvećih talijanskih redatelja, a samoj projekciji prethodit će uvodna riječ Vittorija Storara moderirana od strane filmskog kritičara Boška Picule.

Konformist jedan je od najpoetičnijih i najutjecajnijih filmova talijanske kinematografije sedamdesetih. Bertolucci je stvorio film iznimnog umjetničkog senzibiliteta, koji istovremeno obiluje uzbudljivim automobilskim potjerama, erotikom i nasiljem. Coppola, Scorsese i Spielberg zadivljeno su isticali ovu virtuoznu adaptaciju romana Alberta Moravije kao inspiraciju svojim filmovima.

Bertoluccijeva elegantna, ali uznemirujuća drama o psihologiji fašizma ističe se svojom bravuroznom kombinacijom političkog angažmana i vizualne raskoši. Iznimno dinamična kamera Vittorija Storara koristi čitav niz kolorističkih postupaka i rakursa tvoreći osebujan spoj fašističke estetike monumentalnosti, ekspresionističkih i nadrealističkih motiva, posebno naglašavajući ulogu odnosa svjetla i sjene, stvarnosti i privida.

Višestruko nagrađivani talijanski redatelj tijekom 60-ih godina, uz Antonionija, Fellinija i Pasolinija, bio je ključna figura talijanskog novog vala, a kasnije se istaknuo uspješnom holivudskom karijerom. Autor je kontroverzne romanse Posljednji tango u Parizu i povijesnog spektakla Posljednji kineski car za koji je osvojio devet nagrada Oscar, uključujući one za najbolji film i najbolju režiju.