Preskočite na glavni sadržaj

XIII. Međunarodni festival Sanktpeterburške kazališne sezone u rujnu u HNK-u Zagreb

Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu ugostit će od 12. do 17. rujna XIII. Međunarodni festival Sanktpeterburške kazališne sezone, u sklopu kojega će publici biti predstavljene četiri predstave vodećih kazališnih redatelja iz Sankt Peterburga, 'sjeverne prijestolnice' Rusije, te izložba mladog ruskog fotografa Pavla Frančišina.
vrijeme: 12.09.2019.
mjesto: Zagreb
url: https://www.hnk.hr/hr/
Kako se ističe u najavi, festival je osnovan 2007. godine s ciljem jačanja i razvijanja odnosa između Sankt Peterburga i kazališnih centara raznih europskih zemalja kroz razmjenu ideja te održavanje važnih kulturnih događaja. Festivalske predstave do sad su bile predstavljene u Pragu, Helsinkiju, Milanu, Marseillesu, Beogradu, Tallinnu i drugim gradovima.


U Zagrebu će ga ugostiti HNK Zagreb, na čijoj su sceni peterburška kazališta već nastupala u okviru kulturnih programa od 2016. do 2018. godine. Zahvaljujući festivalu, stanovnici glavnog grada Hrvatske moći će se upoznati s predstavama raznih žanrova i formi i tako pobliže upoznati suvremenu umjetnost Sankt Peterburga.


Prva predstava na programu bit će, 13. rujna, "drama u dva čina" "Taras" Festivalskog kazališta Baltički dom koju je prema motivima povijesnoga romana "Taras Buljba" Nikolaja Vasiljeviča Gogolja režirao Sergej Potapov, mlada ruska redateljska zvijezda i dobitnik Nacionalne kazališne nagrade Zlatna maska.


Prema redateljevim riječima, tekst je u potpunosti osuvremenjen, no ima nešto i od Gogolja. "Predstava je poput ljuljačke, na kojoj se ne ljuljaju samo likovi, već i publika. Prvi čin je smjelo zapleten, brz, spretno odigran, pjevan i otplesan. Drugi čin sadržava niz ispovjednih monologa koji plaše, razoružavaju i razotkrivaju cijelu priču u drugom činu. I čini se da samo jaka očinska ruka može zaustaviti ovaj vrtuljak", stoji u najavi.


U HNK-u Zagreb potom gostuje Državno dramsko kazalište Prijut komedianta s baletnom predstavom "Solaris", "nastavkom razmišljanja, započetih u istoimenom znanstveno-fantastičnom romanu Stanisława Lema".


"Glavno pitanje glasi: Koja sila prethodi čovjeku i određuje njegovo postojanje? Radnja se odvija na stanici Zemlja i u svemirskome prostoru. Odlazeći na međuplanetarno putovanje, čovjek neizbježno uranja u istraživanje vlastitog, unutarnjeg svemira. Možda u njemu leži sila, neizbrisivo svjetlo. Šestero je likova predstave istovjetno, oni su dijelovi jedne osobe, otisci sjećanja njezine podsvijesti. Prateći likove, gledatelj shvaća da je zapravo on glavni lik predstave", ističe se u najavi.


Sanktpeterburško državno akademsko kazalište komedije  N. P. Akimov predstavit će se s komedijom "Ludi novac" Aleksandra Nikolajeviča Ostrovskog, u kojoj "posebna vrsta privremene rime čini zaplet i problematiku satire Ostrovskog relevantnima za današnjicu".


Kao posljednju predstavu u programu, Moliereova "Tartuffea" zaigrat će na pozornicama središnjeg hrvatskog nacionalnog teatra Sanktpeterburško državno kazalište Masterskaja. U režiji umjetničkog voditelja tog mladog kazališta Grigorija Kozlova, Tartuffe je estet, pjesnik i glazbenik.


"Moliereov 'Tartuffe' je komedija. I predstava teatra Masterskaja je komedija. U početku je sve vrlo smiješno, no, zatim iznenada i odjednom sve postaje vrlo ružno. Ružno zbog uviđanja bespomoćnosti čovjeka pred navirućom silom. Od beskonačnih mogućnosti zla. Od toga što će se odvrtjeti krug života, i Tartuffe će se vratiti. On je vječan i neizbježan", napominje se u najavi.


Za vrijeme trajanja festivala, od 12. do 17. rujna bit će postavljena izložba peterburškog fotografa Pavla Frančišina "Peterburg u zrakama sunca" koja će predstaviti 20 radova urbanog krajolika. Pavel Frančišin bavi se fotografijom od 2008. godine, aktivno radi u Rusiji i inozemstvu kombinirajući komercijalnu i umjetničku fotografiju.


Romantizirajući sliku Sanktpeterburga, autor bilježi njegove glavne atrakcije: stroge siluete palača i katedrala, neobične zavijutke rijeka i kanala, složene obrise lukova mostova. Neobične perspektive i nestandardna kompozicija dočaravaju vizualni portret grada, naglašavajući povezanost s veličanstvenom prošlošću i promjenjivom sadašnjošću. (Hina)