izložba

Otvorenje izložbe Borisa Ljubičića u Puli


vrijeme: 08.03.2018.
mjesto: Pula; HUIU galerija, Zagrebačka 27

U četvrtak, 8. ožujka, u 20 sati, u HUIU galeriji u Puli otvara se izložba Borisa Ljubičića 'Jednina množine – simbol, znak, logo, brend'. Izložba je dio galerijske programske linije 'Dizajniranje povijesti – Historizacija dizajna' te predstavlja pregled Ljubičićevog dizajnerskog rada u području dizajna zaštitnih znakova i logotipa najrazličitijih institucija, tvrtki, manifestacija i proizvoda u vremenskom rasponu od 1970. do danas.


Izložba je izvorno producirana u sklopu programske linije HDD galerije Dizajniranje povijesti – historizacija dizajna te je inicijalno održana u HDD-u siječnju i veljači ove godine. Kustos izložbe je Marko Golub.



Iz teksta Marka Goluba (Povodom otvorenja izložbe u HDD galeriji 25.1.2018.):
 
Ova izložba treća je po redu Ljubičićeva samostalna izložba u HDD galeriji od 2011. godine, pri čemu su sve tri inicirane od samog autora i fokusirane na različite dijelove njegovog opusa koji do danas obuhvaća već više od četiri desetljeća. Prva, pod nazivom New Look Croatia (2011.), predstavila je osobni kontinuirani projekt dizajna integralnog vizualnog identiteta Republike Hrvatske koji se očitovao ne samo u konceptu nego i u brojnim pojedinačnim realiziranim rješenjima, dok se druga detaljno bavila vizualnim identitetom VIII Mediteranskih igara u Splitu 1979. (2013.) kao slojevitim dizajnerskim projektom. Izuzmemo li nedavnu veliku izložbu (koju autor ne voli zvati retrospektivom) održanu u Muzeju za umjetnost i obrt (2014.), bliska ovima je i izložba Samo plakati, priređena u Muzeju suvremene umjetnosti 2013., koja je opet bila koncentrirana samo na jedan, najtradicionalniji medij dizajna vizualnih komunikacija. Sve se te izložbe zajedno, uključujući i ovu koja je koncipirana oko pojmova simbola, znaka, logoa i brenda, mogu promatrati kao Ljubičićev jedinstveni projekt autohistorizacije, u kojoj on kao autor ne traži tek svoje (itekako zasluženo, visoko) mjesto u dizajnerskoj povijesti, nego pokušava na temelju primjera vlastitih radova artikulirati određene teze o dizajnerskoj praksi kao takvoj, o njenim vrijednostima, prioritetima, metodama, o tome što za njega dizajn jest i zašto je važan.

Facebook event


(R.P.B., 06.03.2018)