" />
performans

Glazbeni performans uz nijeme filmove u Puli


vrijeme: 28.04.2018. 20 h
mjesto: Pula

U subotu, 28. travnja, u 20 sati, u prostoru Gradske Radionice u DC Rojc (2.kat-lijevo) u sklopu programa 'Gradionica' održat će se glazbeno-filmski performans 'Silent movies'. Riječ je o projektu koji predstavlja spoj projekcije nijemih filmova i nove glazbe čiji su autori dvoje pulskih glazbenih eksperimentatora Vladimir Butković i Marko Jovanović.


U glazbenom-filmskom performansu  istražuju kako bi skladatelji onog vremena koristili današnje pristupe glazbi, eksperimentirajući s raznim tehnikama od elektronike, akustike, dj-inga te klasične glazbe.

Prikazivat će se sljedeći filmovi:

Man Ray: Le Retour à la raison (3 min, 1923.) Jedan je od prvih dadaističkih filmova. U Parizu, 1920-ih, Man Ray počeo je eksperimentirati s fotogramima (stavljanjem predmeta na fotosenzitivni papir te izlaganjem svjetlosti). U tim radovima, koje je nazvao "rayographs", svjetlo je i predmet i medij. U Le Retour à la raisonu umjetnik je proširio rayografsku tehniku - posuo je sol i papar na jedan komad filmske vrpce, spojio na drugi i dodao nizove noćnih scena sa sajmova te segment koji prikazuje mobil u plesu sa vlastitom sjenom. Pri kraju filma prikazuje se Man Rayev legendarni model Alice Prin - poznata kao Kiki od Montparnasse - gola, tijela u prugama svjetlosti.

Rene Clair: Entr'Acte (25 min, 1924.)  Ovo avangardno remek-djelo započinje  topovskom paljbom prema publici, što je i namjera cijelog filma. Clair je želio protresti publiku, bacajući je u dezorijentirani svijet buntovne i narativne apsurdnosti.
Maya Deren and Alexander Hammid: Meshes of the Afternoon (14 min, 1943.) Žena se vraća kući te zaspi. Ima živopisne snove. Kroz ponavljajuće slike i potpunu neusklađenost objektivnog prikaza vremena i prostora, njezine skrivene unutarnje želje izlaze na vidjelo.
Hans Richter: Ghosts Before Breakfast (9 min, 1928.) Nijemi eksperimentalni avangardni film, smatra se jednim od prvih nadrealističkih filmova ikada napravljenih. Richterov interes za dadaizam iskazuje se izazivanjem standardne umjetnosti tog vremena stvaranjem tematike zaborava i fantazije.

Originalna glazba za ovaj film uništena je za vrijeme nacizma.

Ulaz na programske aktivnosti Gradske radionice je besplatan!

(R.P.B., 25.04.2018)