Preskočite na glavni sadržaj

Izložba Ivana Posavca

Otvaranjem izložbe fotografa Ivana Posavca u Galeriji Kravata u Jelsi, u petak, 26. lipnja 2020. u 21 sat, započinje ovogodišnji Katamaran Art. Autor izložbu posvećuje nedavno preminulom prijatelju i kolegi Josipu Klarici. 
vrijeme: 26.06.2020.
mjesto: Jelsa, otok Hvar, Galerija Kravata
url: https://www.galum.hr/izlozbe/

'Mjesto nastanka Posavčevih fotografija o kojima je ovdje riječ nalazilo se, zapravo, u kontinuiranom stanju kretanja. Fotograf i njegov osnovni motiv, ugledna glumica, performerica i teoretičarka filma Tanja Vrvilo, tijekom fotografiranja kratkotrajno su, naime, boravili na omanjem gumenom čamcu što im je poslužio kao prijevozno sredstvo u svrhu prevaljivanja nevelike razdaljine između mjestašca Sv. Juraj i zloglasna te povijesnim konotacijama bremenita Golog otoka. Kretanje cjelokupne mizanscene neće se, međutim, odražavati u  relativno istovjetnom položaju Tanjine glave – na svim fotografijama prikazana je u poluprofilu i tek uz minimalne pomake - kao ni u prividno posve statičnom, a samim time i nepromjenjivom morskom krajobrazu u pozadini. Pa čemu onda ranije iskazana tvrdnja kako je ovdje moguće, štoviše nužno, govoriti i o uprizorenim raznolikostima? Razlog je, dakako, Tanjina kosa što se slobodno, nekontrolirano i zavodljivo vijori na vjetru, pridajući svakoj od fotografija stanovitu individualnu ekskluzivnost te nadasve dojmljivu kompozicijsku dinamiku. Na nekim fotografijama kosa u cijelosti ili djelomice prekriva lice, dok će ga na drugima ostavljati posve transparentnim, na taj način ostvarujući nesputanu igru formi koja neprijeporno pridonosi isticanju Tanjine nedvojbene ljepote i šarmantne karizme, a također i ritmičkoj uvjerljivosti odnosno uvjetovanosti cjelokupna ciklusa. Ali osim što u svaki od prizora unosi ritmičke, dinamičke i općenito kompozicijske konotacije, razigranu i vjetrom razbacanu kosu u kontekstu ovoga kratka putovanja nužno ćemo doživjeti i kao nadasve dojmljiv simbol slobode, odnosno kao svojevrsni kontrapunkt svemu onome što je Goli otok tijekom jednoga razdoblja u povijesti prošloga stoljeća značio i predstavljao.
Ivan Posavec, dakle, doista je umjetnik trenutka koji, međutim, u tom jednom trenutku već gotovo pola stoljeća uspijeva izmiriti intuitivnost i racionalnost opažaja. Njegove fotografije u pravilu nastaju prije nego što ih će ih kamera zabilježiti i obraditi.' (Vanja Babić)