Preskočite na glavni sadržaj

Shu Lea Cheang: Is Resistance Futile

U petak, 28. kolovoza, u 21 sat, siva) (zona – prostor suvremene i medijske umjetnosti u korčulanskom Ljetnom kinu ugošćuje umjetnicu i filmašicu Shu Leu Cheang čiji rad se bavi redefiniranjem pojma roda, žanra te operativnih struktura.
vrijeme: 28.08.2020. 21 h
mjesto: Korčula; Ljetno kino
url: https://www.facebook.com/sivazona.greyarea/

U multimedijalnoj prezentaciji Shu Lea Cheang će predstaviti dvije glavne okosnice svog rada: odnos seksualnosti i represije u tehnološkim okolnostima suvremenog svijeta te svoj rad na temu politika zelenih prostora s naglaskom na kontrolu i distribuciju sjemena biljaka.
 
Cheang je net art pionirka, a njen rad Brandon (1998-1999) bio je prvi internetski rad kojeg je naručio Muzej Solomon R. Guggenheim iz New Yorka. Jednogodišnji narativni projekt istraživao je teme rodne fuzije i tehno-tijela kako u javnom tako i cyber prostoru.  Rad je dobio ime po transrodnoj osobi Brandona Teene, koja je silovana i umorena 1993 nakon što je otkriven njezin biološki spol.
 
Na Venecijskom bijenalu 2019. godine Cheang je predstavljala rodni Taivan interaktivnom instalacijom 3x3x6. Taj rad je bio inspiriran poviješću izlagačkog prostora, Palazzo delle Prigioni, koja je u XVI. stoljeću bila zavorska zgrada. Tako naslov rada referira na danas standardiziranu arhitekturu industrijskog zatvora: ćelija od 3 x 3 kvadratnih metara konstantno je monitorirana uz pomoć 6 kamera. 3x3x6 govori o stvarnosti zatvora, stvarnosti koja je konstruirana i fizički i kroz prisutnost digitalnih nadzornih mehanizama. Izložba je operirala s deset povijesnih i suvremenih studija slučaja koje opisuju sudbine ljudi koji su bili ekskomunicirani te utamničeni zbog svog rodnog određenja, seksualnih preferenci ili pak rasnih razlika. Izložbeni postav je propitivao kako se konstruiraju vizualne i pravne hegemonije tijekom povijesti te kako te hegemonije racionaliziraju spol, rod i rasu kao rezultat. Kroz svoju prezentaciju, rad 3x3x6 dalje je istraživao alternativne forme nefizičkog ali sveprisutnog utamničenja u digitalnom dobu, u kojem nadzorni aparati i tehnologije postaju neizbježni.
 
Cheang je također radila s umjetnicima poljoprivrednicima od 1980-ih. Proizvodila je instalacije velikog mjerila i performanse koji su bili angažirani u mreže i projekte koji se bave sjemenjem, kompostom i bioraznolikošću. Cheang je jedna od osnivačica projekta CycleX. CycleX namjenjuje svoja 23 hektara slobodnog prostora za poljoprivredu koja uvažava bioraznolikost, mikologiju, permakulturu, a služi kao hub za virtualnu razmjenu informacija i tehnika na teme brige o tlu, kulturi i umjetnosti. CycleX čvorište je okupljanja poljoprivrednika i umjetnika od 1997. Ustanovili su i rezidencijalne projekte na temu FUTURE SEEDS. Inicijativa je proizašla iz razmjene poljoprivrednika i istraživanja u domenama bio-elektroničke medijske umjetnosti, povezujući tako  procesiranje kôda i podataka s algoritmima sjetve i rasta. Kroz doživljaj, kultiviranje i komunikaciju s tlom, poljima, sjemenjem, biljkama i životinjama putem elektroničkih medija i uređaja,  projekt FUTURE SEEDS težio je sistematskom istraživanju u polju biomedijskog rada. Rezidencije su promovirale održiv život i rad za umjetnike koji su se bavili poljoprivrednim aktivnostima uz svoje medijske projekte.