Preskočite na glavni sadržaj

Izložba 'Barokni ritam, suvremeni tonalitet' u Varaždinu

U Kerameikonovoj Galeriji K10 u Varaždinu otvara se u subotu, 19. rujna, u 18 sati,, tematska, međunarodna, žirirana izložba vezana uz jubilarni 50. Festival Varaždinskih baroknih večeri, u koju manifestaciju je Kerameikon niz godina uključen kao partner svojim izložbenim programom. Izlaže 17 autora iz Hrvatske i inozemstva te autori iz Kerameikonove Međunarodne zbirke suvremene keramike.
vrijeme: 19.09.2020.
mjesto: Varaždin; Galerija K10, Kukuljevićeva 10
url: https://www.kerameikon.com/

Autorica koncepcije, kustosica i selektorica: Višnja Slavica Gabout
 
Koordinatorica: Željka Bračko
 
Izlagači: Vesna Aralica (HR), Sandra Ban (HR), Štefanija Baranašić (HR), Smiljana Brezovec Meštrić (HR), Ana Ereš (HR), Sapana Gandharb (Nepal/ Slovenija), Margareta Krstić (HR), Gordana Labaš (HR), Darinka Lapajne (Slovenija), Ljubica Lovrenčić (HR), Višnja Markovinović (HR), Vlasta Pastuović Aleksić (HR), Nika Petrović (HR), Snježana Pokos-Vujec (HR), Boris Roce (HR), Nikolina Rodić Grgac (HR) i Nataša Sikora (HR)  te odabrani internacionalni autori iz KERAMEIKONOVE MEĐUNARODNE ZBIRKE SUVREMENE KERAMIKE
 
Organizator izložbe: KERAMEIKON-HKU, Hrvatsko keramičarsko udruženje, Varaždin
 
Partner izložbe: 50. Varaždinske barokne večeri

Radovi su nastali najvećim dijelom 2020. godine, dok su neki od njih dijelovi projekata koje autori razvijaju kao „work in progress“ kroz duže vrijeme. Njihova glavna karakteristika je suvremeni pristup, u duhu suvremene umjetnosti te naglašena maštovitost i kreativnost, uz izbjegavanje utilitarnosti i dekorativnosti. Zato se autori fokusiraju u svome radu na skulpture, skulpturalne forme, skulpturalne kompozicije, keramičke ploče, ploče-kompozicije, reljefe i objekte te zidne i prostorne instalacije. Izražavaju se primarno u keramičkom mediju, znalački tretirajući metje, ali ulaze i u maštovite sinergije s drugim medijima i materijalima, prepuštajući se izazovu eksperimenta.
 
Kustosica izložbe u predgovoru kataloga između ostaloga kaže:

“ Izložba 'Barokni ritam, suvremeni tonalitet' na inspirativan način povezuje glazbu i likovnost; u ovom slučaju baroknu glazbu i suvremenu keramičku umjetnost. Autori su tu spojili dva medija, glazbeni i likovni, maksimalno kreativno transkribirajući (prevodeći) značajke jednoga medija u drugi, lucidno „pretvarajući“ glazbenu baroknost u likovno govorenje suvremenim izričajem. Koristeći pritom svu bogatu simboliku i asocijativnost koja oduvijek veže ta dva medija. Izložba metonimijski spaja medije i temu, uspostavljajući točke dodira na tematskoj i medijskoj razini. Na onoj značenjskoj, iskustvenoj, prostorno-vremenskoj i vizualno-izričajnoj. Ali i na komunikacijskoj. Glazba – barokna prije svega, je tu polazište, a njezini elementi (nazivi za tempo, za kompozicije, stavke, instrumente...) pojavljuju se kao fizički opipljiva vizualna interpretacija. Kao zapis čujnoga, izveden u materički stvarnome. Kao vizualizirana i oprostorena glazba, upisana u keramičku materiju. Glazba čiji se narativi i sugestivni prizori specifične metaforičke i simboličke izražajnosti, izvedeni u keramičkim skulpturama, objektima, pločama, reljefima, kompozicijama i instalacijama, otkrivaju dodirom. Ove nas medijske simbioze uvode u svijet čudesnih sinestezija, koje na poseban način pobuđuju, miješaju i sjedinjuju signale različitih osjetila, postižući jedinstvenu puninu dojma te u konačnici melodioznu, pokrenutu i likovno bujnu cjelinu. Progovarajući o kreativnoj suradnji i komunikaciji svih umjetničkih oblika i njihovoj harmoničnoj orkestraciji unutar cjeline (Gesamtkunstwerk). Vizualna strategija zasnovana je u Baroknom ritmu, suvremenom tonalitetu na profinjenoj međusobnoj igri autorskih izričaja. Isto tako na modificiranoj i transkribiranoj umjetničkoj informaciji, kojom se mijenja percepcija, propituju prostori, spajaju svjetovi, steže i rasteže vrijeme, izazivaju osjetila.  Prijepisi motiva i pojmova iz jednoga medija u drugi bili su autorima polazište i matrica za njihova istraživanja ne samo barokne glazbe, nego i barokne umjetnosti uopće te njezinih općih stilskih karakteristika. Mnogima od njih, međutim, bio je to izazov i za praćenje „baštinskih ritmova“ varaždinskog baroka, što su oni onda u svojim radovima interpretirali svježe i intrigantno, „u tonalitetima“ suvremene umjetnosti“, poigravši se kategorijom vremena i približivši prošlost sadašnjosti.“ (Višnja Slavica Gabout)
 
Izložba će se moći razgledati do 20.11.2020., u radno vrijeme galerije. Ulaz je besplatan!