Preskočite na glavni sadržaj

14. Filmske mutacije u riječkom Art-kinu

U riječkom Art-kinu 25. veljače počinje 14. festival Filmske mutacije u organizaciji filmologinje Tanje Vrvilo, kao dio programskog pravca 'Doba moći' projekta Rijeka 2020 - Europska prijestolnica kulture.
vrijeme: 25.02.2021.
mjesto: Rijeka
url: https://filmskemutacije.com/

Kako se navodi u najavi, to je nastavak prošlogodišnjeg izdanja festivala, pod zbirnim nazivom Kino krisis kojim se u fokus stavlja heterotopijska narav suvremenog poimanja kina sučeljenog s vlastitim raslojavanjem u prostorima streaming platformi.
 
Program započinje 25. veljače filmom francuske dokumentaristice Anne-Laure de Franssu Sou Hami, Strah noći (2010), filmskim eksperimentom koji prati filmskog aktivista Moryja Coulibalyja tijekom projekcija njegova filma "Gledajte dragi roditelji u Africi", snimljenog 2006. godine. Službeno se festival otvara projekcijom filma "Revolucija Zanj" (2013) ovogodišnjeg gosta festivala alžirskog redatelja i scenarista Tariqa Teguije. Slijedi dokumentarni film "Gdje si, Tariq Téguia?" a nakon projekcija s Teguijom će razgovarati Tanja Vrvilo i filmski kritičar Dragan Rubeša.
 
Drugog i završnog dana festivala, 26. veljače, prikazat će se još jedan film gostujućeg alžirskog redatelja, "Gabbla" iz 2008. godine, a završni termin je rezerviran za film "Sibir" (2019), prošlogodišnje zvijezde Filmskih mutacija Abela Ferrare.
 
Tariq Teguia, alžirski filmski redatelj i fotograf, studirao je filozofiju i vizualne umjetnosti - fotografiju na Sveučilištu Sorbonne. Vrativši se u Alžir, radio je novinsku fotografiju i predavao povijest suvremene umjetnosti na Školi likovnih umjetnosti. Godine 1992. počeo je snimati filmove s bratom Yacineom, s kojim je osnovao filmsku kompaniju Neffa.
 
Prvi dugometražni film mu je "Bolje Rim nego ti" iz 2006., a slijede "Gabbla" te "Revolucija Zanj".
 
Filmske mutacije ili Festival nevidljivog filma je umjetničko-teorijski festival o politikama filmskog kuriranja nakon stoljeća filma i promišljanju modusa prijenosa sustava slika, znanja i memorije filmskog dispozitiva u digitalnom dobu. (Hina)