Preskočite na glavni sadržaj

24. izdanje Split Film Festivala

24. izdanje Split Film Festivala
24. izdanje Split Film Festivala / Međunarodnog festivala novog filma počinje 18. a traje do 25. rujna, te donosi premijere nezavisnih filmova čiji bi se utjecaj mogao opisati kao pomicanje granica uvriježenog i standardnog u filmskom, ali i općem smislu.
vrijeme: 18.09.2019. - 25.09.2019.
Svi prikazani inozemni filmovi bit će hrvatske premijere, dok se hrvatska ostvarenja koja će se prikazivati prvi put prikazuju u Splitu. Filmovi će se moći pogledati u Kinoteci Zlatna vrata i Kinu Karaman.


Prateći nastojanje Festivala da otvara dosad neistražene mogućnosti i postavlja još nepostavljena pitanja, cjelokupni program Split Film festivala potiče prijeko potrebnu diskusiju o problemima na koje nailazimo u današnjem društvu, baveći se temama poput položaja žena u društvu, migrantskikriza, pitanja spola i seksualnosti, ljudskih prava, osobne slobode pojedinca te sve većeg utjecaja razvoja tehnologije na kvalitetu života. Ovogodišnja selekcija filmova donosi radove autora koji kroz vješto i inovativno korištenje filmskog jezika šire horizonte u raznim smjerovima, približavajući nam priče o socijalno osjetljivim, ranjivim i marginaliziranim skupinama i pojedincima, sugerirajući nam da se zapitamo što znači živjeti, preživjeti i sustavno preživljavati u društvu čija se pravila na jednoj strani svijeta mijenjaju iz dana u dan, a na drugoj stagniraju i tvrdoglavo se bore s promjenom.


Od hrvatskih dugometražnih ostvarenja ove godine prikazuju se dva dugometražna prvijenca Zagrebačkih autora, Zagrebački ekvinocij, no-budget dugometražni prvijenac mladog redatelja Svebora Mihaela Jelića koji prikazuje jednu večer zagrebačkog noćnog života, te Posljednji dani ljeta ertoski triler koji prati mladi lezbijski par u čiji se život iznenada uplete nepoznati muškatrac Damira Radića, redatelja, književnika i filmskog kritičara.


Od ukupno  trideset i dva naslova, u Međunarodnoj kratkometražnoj konkurenciji prikazuju se četiri domaća filma: Ispod kojeg li su samo kamena ispuzali Daniela Šuljića, Eutanazija Joška Marušića, Jedan od mnogih Petre Zlonoge te Dokument Parakozmik Vladislava Kneževića.


Za nagradu 'Ivan Martinac' natječu se svi hrvatski filmovi, a od kratkih će se prikazati Jabuka, tri dvopeka, jogurt Anite Čeko, Square Morane Franov, Ljuske Marije Georgiev, Zoka i potočić Igora Jelinovića, Corpus Petre Pavetić Kranjčec, Peti kat lijevo Renate Lučić, Hipokritovi sinovi Antona Mezulića te Neobična kupka gospodina Otmara Nike Radasa.


Festival otvara Treća žena, vijetnamski film redateljice Ash Mayfair, koji prati 14-godišnju djevojčicu koja je upravo postala treća žena bogatog zemljoposjednika. Od osam filmova u Međunarodnoj dugometražnoj konkurenciji svakako valja izdvojiti dokumentarni film Ostali kineskog multimedijalnog umjetnika Ai Weiweija, poznatog po provokativnim radovima u raznim tehnikama koji se redovito dotiču pitanja ljudskih prava, pa nas tako film Ostali vodi kroz turbulentno putovanje izbjeglica iz Afrike, Azije i Bliskog Istoka, dokumentirajući njihovu nadu u sigurno okrilje Europe na koje nikako ne uspijevaju naići.


Od osam VR filmova koji će biti prikazani, važan je svakako The uncomfortable jeans of Pakhi Begum Ivana Mikulića koji osvjetljava problem jeftine radne snage kroz priču Pakhija, jednog od osam tisuća zaposlenih u tvornici traperica u Bangladeshu. Ništa manje značajan Neprestani strah od silovanja film indijskog redatelja Aditya Kripalanija ponovno istražuje mogućnost osvete kao začetak osnaživanja potlačenih žena Indije koje se redovito moraju nositi s opasnošću od silovanja.


Uz Helen De Witt, u žiriju za dugometražnu konkurenciju nalaze se i Anđelo Jurkas, hrvatski književnik, muzičar i redatelj, te Berndt Schoch, njemački filmski autor. U žiriju za kratkometražnu konkurenciju bit će Robert F. Arnold, američki autor eksperimentalnih filmova i profesor na Montana State Universityju; Vita Larvo, hrvatska filmska autorica i likovna umjetnica te Carlos J. Lopes, portugalski redatelj i scenarist čija su strast LGBTQI filmovi.


Uz konkurenciju međunarodnih dugometražnih i kratkometražnih filmova, tu su i popratni programi te Posebni program koji uključuje retrospektive, radionice i predavanja.


Predavanje o Online Streamingu i njegovom utjecaju održat će Helen De Witt, savjetnica Eksperimentalnog programa za London Film Festival, ovogodišnja članica žirija za dugometražni program. Predavanje o odnosu pokretnih i statičnih slika u filmu održat če član kratkometražnog žirija, Robert F. Arnold, koji će imati i svoju retrospektivu, a posjetitelji će moći pogledati i retrospektivu ruskog video-umjetnika Mikhaila Maksimova koji se uz film i video instalacije bavi i game-artom.


Cjelokupni program i sve ostale informacije dostupne su na ovoj poveznici.


Izvor: HAVC