Izložba 'Arhitektura subjekta 1980. – 2020.', koja se otvara u petak u HDD galeriji, donosi presjek djelovanja Gorana Lišnjića, istaknutog osječkog intermedijskog autora koji je aktivan od ranih osamdesetih do danas.
vrijeme: 23.04.2021.
Lišnjić stvara na presjeku vizualne umjetnosti, grafičkog dizajna, neovisnog izdavaštva i glazbe, a izložba će pokriti njegov rad pod okriljem projekata Metropolie Trans, Nowy LEF, Lebensformer i Re:Form. To je prvi put detaljan uvid u njegov rad, način razmišljanja i kreativne strategije.
Po riječima Marka Goluba, Lišnjićeva autorska produkcija predstavljena na izložbi, uključuje xerox grafike, sitotiskane plakate, grafički dizajn, fanzine, oblikovanje knjiga, performans, video radove, autorska glazbena i kompilacijska izdanja, majice, različite hibridne medijske forme.
"Iako relativno malo poznat široj javnosti, dijelom zbog djelovanja van velikih kulturnih i kreativnih centara, a dijelom i zbog samoodabrane pozicije anonimnosti, odnosno umnažanja različitih kolektivnih i projektnih identiteta na mjestu izgradnje vlastitog autorskog imena, Lišnjić je tijekom protekla četiri desetljeća bitna povezujuća figura kontinuiteta alternativne scene u Osijeku i svojevrsna spona s drugim, snažnim intermedijskim strujanjima širom regije", ustvrdio je Golub u predgovoru izložbe.
Premda je tijekom desetljeća svoje projekte predstavljao nizom izložbi, performansa i različitih medijskih radova, taj tip aktivnosti uglavnom ostaje izvan područja interesa kustosa suvremene umjetnosti i muzejskih institucija, dodao je.
Golub smatra kako je njegov kreativni pristup odnjegovan na duhu vremena pretposljednje dekade 20. stoljeća, s ponovno probuđenim snažnim interesom za preplitanje nasljeđa povijesne avangarde, post punka i elektroničke glazbe, politike, DIY ideologije, teorije, estetike fotokopiranja i fanzinskih i kazetaških mreža onog vremena.
Goran Lišnjić (Osijek, 1963.) počeo je djelovati kasnih sedamdesetih, osnovavši prvi punk bend u Osijeku, Diskretni šarm buržoazije, a nakon njegova raspada 1984. autor otvara novo poglavlje, multimedijalni projekt Metropolie Trans, glazbeno oslonjen na elektronička strujanja tog vremena.
U periodu između, 1991. i 1992., djeluje pod okriljem dominantno muzičkog projekta Nowy LEF, kasnije Lebensformer. Pod tim imenom sredinom 90-ih realizira niz samostalnih izložbi, plakata, videoradova.
U drugoj polovici desetljeća dizajnira i devet naslovnica knjiga Biblioteke Neo-tradicija koju tih godina za osječki ogranak Matice Hrvatske, a krajem devedesetih i početkom 2000-ih na Slavonskom radiju vodi glazbenu emisiju Sretne nove uši kojom otvara novi, do danas aktualan projekt Re:form.
Kustos izložbe, otvorene do 7. svibnja, je Ivan Klisurić, koji potpisuje i postav uz samog autora. (Hina)