izložba

Izložba Antuna Maračića u Galeriji PM i Galeriji M. Kraljević


vrijeme: 27.5.2002. - 14.6.2002.19:00 i 20:30 h
mjesto: Galerija PM (Trg žrtava fašizma bb, Zagreb) i Galerija M. Kraljević (Šubićeva 29, Zagreb)

U ponedjeljak, 27. svibnja 2002. otvara se izložba od dvije serije radova Antuna Maračića na dvije lokacije u Zagrebu: u 19 sati u Galeriji PM "CRO CAR CRASH CHRONICLE" i u 20:30 sati u Galeriji Miroslav Kraljević "USPUT-SPOMENICI". Izložbe su otvorene do 14.6.2002.
Antun Maracic rođen je 1950. u Novoj Gradiski. Godine 1971. diplomirao je na Pedagoskoj akademiji (likovne umjetnosti), a 1976. slikarstvo na ALU Zagreb, u klasi prof. Sime Perica. Od 1976. do 1979. suradnik je Majstorske radionice Ljube Ivancica i Nikole Reisera. Od 1978. do 1979. clan je Radne zajednice umjetnika Podroom. Od 1987. do 1990. priredio je niz izlozbi u Galeriji AM-M14f/1-Z, u neformalnom prostoru vlastita stana. Od 1998. do 2000. vodi zagrebacku Galeriju PM. Od listopada 2000. ravnatelj je Umjetnicke galerije Dubrovnik. Živi u Dubrovniku i Zagrebu. Dvije serije radova kojima se predstavlja Antun Maracic – «Cro Car Crash Chronicle, after War/hol» (Galerija PM) i «Usput-spomenici» (Galerija Miroslav Kraljevic) – nastajale su neovisno jedna o drugoj… S oba se ova ciklusa Maracic iznova potvrđuje kao jedan od rijetkih nasih umjetnika koji je nasao odgovor na devedesete, cija morfologija nije nomadisticko prepisivanje globalnih svjetskih trendova, nego autentican i originalan rukopis izrastao iz svog vremena i vlastite sredine.» (Ivica Zupan, autor predgovora kataloga). Serija «Cro Car Crash Cronicle, after War/hol», dio je Maracicevog veceg ciklusa «Usvojene slike» - autor ekstrahira i graficki prezentira novinske slike mjesta i predmeta vezanih uz zlocin ili nesrecu. Naziv serije parafraza je naziva Warholovog serigrafskog ciklusa iz 60-tih (dok ce neke podsjetiti na Cronenbergov film), precizno imenovanje nove inačice motiva (kronika hrvatskih automobilskih udesa), ali i onomatopeja dogadjaja – zvuka sudara, prevrtanja, silovitosti i brzine svijanja automobilskog lima. Natuknica «After War/hol» igra je rijeci koja upucuje na citatnost rada, ali i na nedavni rat u Hrvatskoj, pa se natuknica može shvatiti i kao «poslije rata», tj. zabrinjavajuca hrvatska prometna statistika kao mirnodopski kontinuitet tragedije. U Galeriji Miroslav Kraljevic Maracic se predstavlja serijom fotografija «Usput-spomenici», koja dokumentira kenotafe postavljene uz ceste na mjestima prometnih nesreca (gotovo prigodno - upozoravajuce, izlozba se otvara u vrijeme pred pocetak turističke sezone). «Naime, u kontekstu sive i monotone ceste, na kojoj su prisutni samo prolazak, brzina i neobaziranje, dakle uz asfalt i jednoobrazni cestovni «namjestaj», ovi su «krajputasi» punktovi boje, sarenila plasticnog, ali i svjezeg cvijeca… Buduci da se nalaze na mjestima tragičnih dogadjanja, tj. na redovito opasnim mjestima (zato se nesreca i dogodila), oni su, iako im to nije primarni cilj, i mjesta upozorenja. Isto tako, usput-spomenici su i mjesta uzurpacije javnog prostora u privatne – intimne svrhe, individualiziranje bezlicna okolisa…» (Antun Maracic, iz kataloga izlozbe).