predstavljanje

Lijepi dani, dani video umjetnosti u Bolu (11.-16.8.12.)


vrijeme: 11.8.2012. - 16.8.2012. u 22.30 sati
mjesto: Bol na Braču

Na poziv umjetnice Renate Poljak, u sklopu 23. Bolskog Lita i u suradnji s Centrom za kulturu Bol, domaći i inozemni kustosi i kustosice svake će večeri prikazivati video programe, prezentirati umjetnike/ice te razgovarati s publikom, na lokacijama drugačijim od galerijsko-muzejskih prostora i u atmosferi otvorenoj za dijalog. U programu sudjeluju: Sudjeluju Branko Franceschi, Matteo Lucchetti, Bob Baker, Trine Lise Nedreaas, Stefana Stojanov, Renata Poljak i Branka Benčić. 
 
Projekcije se održavaju od 11. do 16. kolovoza, na glavnom trgu Studenac u centru Bola, u 22:30h.

Programi će predočiti neke povijesne temelje (Branko Franceschi s programom psihodelične pokretne slike iz socijalističke Jugoslavije)  te propitati sadašnji status video umjetnosti koju će prezentirati sudionice i sudionici od Mattea Lucchettija, povjesničara umjetnosti, nezavisnog kustosa te kritičara iz Milana s prebivalištem u Parizu i Bruxellesu, preko sveprisutne Branke Benčić čiji će izbor iz zadnjih deset godina Cinemaniaca biti prikazan u Galeriji Dešković do Stefana Stojanova, galerista iz New Yorka u razgovoru s norveškom umjetnicom Trine Lise Nedreaas koja živi u Londonu. Sredinom manifestacije vidjet ćemo i selekciju izabranih radova umjetnice Renate Poljak te Boba Bakera, umjetnika i kritičara u Village Voiceu (NY), koji se za svoju prezentaciju u Bolu usmjerio na način na koji tekst utječe na slike u video radovima niza izvrsnih umjetnika kao što su George Maciunas, Alfred Leslie, Jean Luc Godard, Andy Warhol, Harun Farocki... 
 
Riječima Renate Poljak, vizualne umjetnice iz Splita, ovogodišnje dobitnice THT nagrade, čiji su filmovi izlagani u Centru suvremene umjetnosti Georges Pompidou, fotografije u sklopu Paris Photo u Muzeju Louvre u Parizu, organizatorice i idejne začetnice Lovely Days / Lijepi dani:

'Ideja i želja Dana video umjetnosti je započeti dijalog sa širom publikom, približiti joj suvremenu umjetnost te probuditi kuriozitet prema njoj. Upravo zato mislim da su Bol i ljeto idealna pozicija za početak tog ciklusa; kako zbog moje osobne povezanosti s mjestom,pejzažom i ljudima, tako i zbog činjenice da je Bol ne samo poznata turistička već i kulturna destinacija još od vremena slikara Tintoretta čije je djelo 'Bogorodica i dijete' u kolekciji Dominikanskog samostana u Bolu od 1563. godine.' - Renata Poljak