izložba, novo izdanje

Device_art 4.012 - mašine, roboti i kuhana jaja


vrijeme: 10.10.2012. - 14.10.2012.
mjesto: Zagreb; predvorje Kina SC, Savska 25
organizator: KONTEJNER | biro suvremene umjetničke prakse

Device_art 4.012, četvrto izdanje KONTEJNER-ova međunarodnog festivala robotike, gadgeta i naprava, održava se od srijede, 10. listopada, do nedjelje, 14. listopada u predvorju Kina SC u Zagrebu, a uključuje izložbu, radionice, performanse, okrugli stol, koncerte i projekcije filmova.

Biste li (opet) gledali Blade Runnera? Možete li se sjetiti zadnjeg robotskog koncerta kojeg ste posjetili? Kako se snalazite u kuhinji kad je riječ o hakiranju kućanskih aparata? Vidite li se u fab labu i primjenjujete li DIWO praksu? Odgovore na ova pitanja najbolje je potražiti na Device_art 4.012 jer tematski fokus četvrtog izdanja festivala je ideja robota. Umjetnici česke, slovenske, srpske i hrvatske sci-tech scene različito su pristupili shvaćanju robota i to kroz instalacije, interaktivne projekcije, prototipove naprava i objekata, pa i hologram i (vaše) aktivnosti u proširenoj stvarnosti. Doživjeti i iskusiti spajanje tehnologiziranih ljudi s humanoidnom tehnologijom devicea, robotiziranih naprava sa živim organizmima i biološkim zajednicama te interaktivnih mašina/sučelja sa samovoljnim uređajima autonomnog djelovanja možete na izložbi, robotskim koncertima i glazbenim performansima, radionicama hakiranja hrane i elektronskih uređaja, filmskom programu i okruglom  stolu.

Plamena slika naziv je spektakularnog vatrenog performansa Sanele Jahić u sklopu kojeg se doslovce igramo vatrom. Ideja se zasniva na paradoksu taktilnog baratanja ovim primarnim elementom, koristeći ga u stilu akcijskog slikarstva kao boju na platnu. Sama umjetnica postaje suvremena varijanta hipnotizirajućeg šamana koji ima moć manipulacije vatrom pomoću jedne jedine rukavice.

Instalacija Maje Smrekar (SI) Active Denial System Error 1.0 (2009.) zvučni je kinetikon povezan s Active Denial sustavom, istančanim oružjem za nadzor civilnog stanovništva. Umjetnica reaktualizira pitanje nadzora i kontrole, problematizirajući upravo neetičko djelovanje represivnih sustava moći koji pod izlikom zaštite civilnog stanovništva opravdavaju razvoj i uporabu nadzornih sustava i tehnologija, i to ne samo u vojne svrhe, nego i u civilnoj sferi.

U holografskoj video projekciji Boundary Dorijan Kolunđija (RS) istražuje ideju novog utjelovljenja u digitalnom obliku, brišući granicu između stvarnoga i digitalnoga, ljudskosti i tehnologije.

Tema tijela i tjelesnosti zanimljiva je i češkom umjetniku Prokopu Bartoniceku (CZ) kojeg je globalno, anonimno i masovno zanimanje za pornografiju navelo da se u radu Vibrator (2008.-2012.)  usredotoči na užitak i ljepotu jedne osobe. Objekt je povezan s najposjećenijim porno poslužiteljem na svijetu te vibrira i svijetli ovisno o povećanju ili smanjenju broja gledatelja najtraženijih video sekvenci. Zanimanje anonimnih masa posjetitelja iz čitavog svijeta tako se usredotočuje na jedan objekt radi užitka jedne osobe.

Seksualni užitak tematska je okosnica i rada Martine Mezak (HR) Take a break. Naizgled obična uredska stolica postupno se transformira u uređaj za izazivanje seksulanog uzbuđenja, a opremljena je skrivenim pomagalima za poticanje seksulanog doživljaja; od standarnih vibratora i SM opreme do opreme audiovizualnih moždanih stimulatora sve u cilju poticanje seksualne ugode i osnaženog zanosa kao primarnog načina da se isključimo iz stvarnosti.

Način na koji se u javnom diskursu aspekti djelovanja definiraju kao dopušteni i nedopušteni vazan je za rad Medijska stvarnost (2007.). Radi se o televizijskoj diverziji gerilske umjetničke skupine Ztohoven (CZ), koja je provokatorskim ubacivanjem snimki nuklearne eksplozije u nacionalni televizijski program sasvim jasno iskazala vlastiti stav o problematici medijske manipulacije.

Na ovogodišnjem Device_art festivalu izlaze i umjetnik i haktivist Roman Tyc, jedan od mnogobrojnih članova umjetničkog kolektiva Ztohoven. Predstavit ce se s dokumentacija vlastitog projekta Semafori (2007.) u kojem se na kontroverzan način pozabavio banalnošću konvencija koje nas svakodnevno okruzuju tako sto je osmislio, proizveo i samostalno instalirao pedesetak uličnih filtera koji su crvene i zelene siluete na praškim semaforima iz standardiziranih likova pretvorili u mnogima sablažnjive, vulgarizirane prizore samoubojica, pijanaca i invalida. Duhovita javna intervencija autora je koštala zatvorske kazne, ali mu i donijela svjetsku slavu.

Osim izložbe na ovogodišnjem Device_art festivalu moći ćete poslušati i koncert šarenih retro-futurističkih robotskih kreatura izrađenih od odbačenih materijala čiji je tvorac, Stanley Robotman Povoda (CZ), poznat kao otac česke robotike te se pridružiti Device_art radionicama na kojima ćete imati priliku na licu mjesta naučiti na koji se način samostalno može izraditi neobičan DIY instrument, kako su meko kuhana jaja kreativno povezana s tehnologijom USB-sticka te kako izraditi UberGadget od kuhinjskih aparata te ostalim skrivenim Arduino trikovima.

sudjeluju:
Prokop Bartonicek (CZ), Marko Batista (SI), Andrey Boleslavsky & The Vasulkas (SK/CZ), Iva Curić & Ana Horvat (HR), Hrvoje Hiršl (HR), I'MM_ Media lab (HR), Sanela Jahić (SI), Michal Kindernay (CZ), Stevan Kojić (RS), Dorijan Kolundžija (RS), Dominik Mahnič & Matic Potočnik (SI), Darija Medić (RS), Martina Mezak (HR), Origamitronica (HR), Marie Polakova (CZ) & Jonathan Cremieux (FI), Stanley Robotman Povoda (CZ), Maja Smrekar (SI), Sasa Spačal (SI), Standa Filip Trio feat. Standuino (CZ), Anselmo Tumpić (HR), Roman Tyc (CZ), Ztohoven (CZ)

Na radionice (Sous-vide device hacking radionica, fraAngelico, Napravi svoj UberGadget! Hakiranje kucanskih aparata) se moguće prijaviti do 11. listopada, putem e-mail adrese radionice@kontejner.org; broj polaznika na svim radionicama je ograničen.

kustoski tim: Ena Hodžćc, Sandra Sajović, Pavel Sedlak, Tereza Teklić          
Ulaz na sva događanja je besplatan.
Program