izložba

Izložba Marka Tadića 'Dužnost dokumentiranja' u Koprivnici


vrijeme: 31.5.2019. - 6.6.2019.
mjesto: AK galerija, Trg Žarka Dolinara 1 (Kampus), Koprivnica

U petak, 31. svibnja u 20 sati, u koprivničkoj AK galeriji otvara se samostalna izložba Marka Tadića 'Dužnost dokumentiranja' koja će predstaviti njegov istoimeni rad, prvi put izložen u Galeriji Spot u Zagrebu krajem 2017. godine.

Koristeći u ovom radu fragmente iz osobnog arhiva jugoslavenskog arhitekta Vojtjeha Delfina, sastavljenog od brojnih fotografija, dokumenata i zapisa, Tadić reinterpretira arhiviranje kao metodu stvaranja alternativnog znanja koje izmiče tokovima „službene“ i dominantne povijesti. Istovremeno, koristeći prizore koji korespondiraju s razdobljem poslijeratnog modernizma – prostori, interijeri, nova izgradnja – autor se referira na pitanje odnosa prema (nedavnoj) prošlosti, zagovarajući humaniji pristup umjetnosti, arhitekturi, kao i kulturi općenito.
Marko Tadić, jedan od najzapaženijih umjetnika domaće scene već godinama djeluje intermedijski, povezujući kroz svoju praksu ne samo vizualne medije u kojima stvara, nego i društveno-povijesne reference.

Ovom izložbom ujedno će započeti suradnja između Galerije Spot u Zagrebu, koja je producirala ovaj umjetnički rad, i AK galerije u Koprivnici, s ciljem poticanja distribucije i promocije domaćih umjetnika i suvremene umjetničke produkcije. Na taj će način i publika u drugim sredinama imati prilike vidjeti novoproducirani umjetnički rad jednog od najprominentnijih domaćih umjetnika.

Iz teksta Tanje Špoljar: “Taj odbačeni sadržaj autor odnosi kući i proučava. Samo sakupljanje nije dovoljno: ono što ga privlači jest dijalog s prikupljenim materijalom i pažljivo arhiviranje, no arhiviranje kao metoda stvaranja alternativnog znanja koje izmiče tokovima dominantne povijesti. Iz prepunih kutija, on izdvaja pojedine fotografije i  koristi ih kao podloge za fotogrataže: struganjem površine skalpelom, izrezivanjem, intervencijom u te urbane i osobne pejzaže stvara nove narative koji ne znače negaciju fotografije, već iščitavanje novih slojeva. U tijelo fotografije intervenira i crtežima i dijapozitivima (procesom koji nas upućuje i na njegove primarne medije) i kao što sam kaže, u kadar ubacuje svoj sadržaj. Fotografiju tretira kao vrstu scenografije koju polako gradi suptilnim intervencijama i kao da reanimira postavke utopijskih zamisli tog vremena za koje je arhitektura bila više od betonskih konstrukcija.”
 
Opširnije:
https://hr-hr.facebook.com/events/410060493173382/
https://hr-hr.facebook.com/atelierikoprivnica/