Preskočite na glavni sadržaj

Hrvatska manjinska koprodukcija 'Obiteljska terapija' Sonje Prosenc premijerno u New Yorku

Treći dugometražni igrani film Sonje Prosenc, 'Obiteljska terapija', uvršten je među deset naslova u glavnom međunarodnom natjecateljskom programu Filmskog festivala u Tribeci, na koji godišnje pristiže više od deset tisuća prijava iz cijelog svijeta, a osnovao ga je 2002. glumac Robert De Niro. Produkcijska kuća Wolfgang i Dolly iz Zagreba hrvatski je koproducent filma.
vrijeme: 05.06.2024. - 16.06.2024.
mjesto: SAD; New York
url: https://tribecafilm.com/festival

Festival se održava u lipnju na Manhattanu u New Yorku. Obiteljska terapija prvi je slovenski dugometražni igrani film u natjecateljskom programu spomenutog festivala, a premijeri će nazočiti filmska ekipa, uz nekoliko projekcija na Broadwayu. Selektori američkog festivala film karakteriziraju kao "nevjerojatno smiješnu, hrabru i oštru satiru koja potiče na razmišljanje".
 
U filmu glume Katarina Stegnar, Marko Mandič, glumačko otkriće Mila Bezjak i zvijezda francuske kinematografije u usponu Aliocha Schneider, mlađi brat Nielsa Schneidera, najpoznatijeg po filmovima Xaviera Dolana i Woodyja Allena. U filmu glume i Judita Franković Brdar, Jure Henigman, glavni glumac redateljičina prethodnog filma History of Love  Kristoffer Joner (The Revenant, Mission Impossible, The Wave), pjevačica Ana Djurić - Konstrakta i Matija Vastl.
 
"Kad sam bila dijete, auto nam je izgorio na cesti. Iz te djetinje uspomene na automobile koji su prolazili, nastala je Obiteljska terapija. Usred kaosa i straha, pored spaljenog auta prolazi drugi auto - sjajan, nov, s obitelji koja se čini savršenom i koja ne staje kako bi pomogla. Tko su ti ljudi koji odlučuju ne stati? Film se vrti oko njih, ali ne preispituje samo njihove akcije, već i razloge koji stoje iza njihovih odluka. Boje li se suočiti s vlastitom ranjivošću ili je to naučena ravnodušnost, simptom šireg društvenog stanja?", kaže redateljica Sonja Prosenc o filmu.
 
Domaćoj i međunarodnoj filmskoj javnosti Sonja Prosenc najpoznatija je ponajviše po svojim arthouse dramama The Tree i History of Love - obje službeni slovenski kandidati za nagradu Oscar - koje su svojim osebujnim i snažnim filmskim jezikom privukle pažnju filmofila, kritičara i akademika. Studije o njezinim filmovima pojavljivale su se u akademskim publikacijama u Europi i SAD-u, posljednje u izdavačkoj kući Bergham Books, New York, Oxford, dok je njezin debitantski film The Tree (2014.) po izlasku knjige postao dijelom izdanja Anthology Film Archives New York. Također se uspješno okušala u žanru komedije sa svojim kratkim filmom Paradise (2019), koji je osvojio Nacionalnu nagradu za najbolji kratki film. U svom trećem dugometražnom filmu, Obiteljska terapija, ona kombinira smisao za komediju s posebnom filmskom vizijom.
 
Uz glumicu Juditu Franković Brdar, hrvatski dio ekipe čine i scenografkinja Tajana Čanić Stanković, kostimografkinja Dubravka Skvrce, montažerka Ivana Fumić te producenti Tamara Babun i Matija Drniković i izvršni producent Aleksandar Arsovski iz produkcijske kuće Wolfgang i Dolly d.o.o.i.
 
Na filmu su surađivali i redateljičini stalni suradnici, među kojima direktor fotografije Mitja Ličen (Telesce, premijerno prikazan na Semaine de la Critique Cannes, nagrada Europske filmske akademije) i norveški dizajner zvuka Gisle Tveito (Thelma, The Most Terrible Man in the World  i drugi filmovi Joachima Triera, The Force Majeure Rubena Östlunda). Glazbu su skladali Primož Hladnik i Boris Benko (Silence), a snimio ju je Simfonijski orkestar iz Stavangera u Norveškoj.
 
Glavni producent filma je Rok Sečen iz produkcijske kuće Monoo. Produkciju filma je financijski podržao Slovenski filmski centar kao i s filmski studio Viba te RTV Slovenija.
 
Italija je doprinijela značajnom dijelu produkcije filma kroz talijansko Ministarstvo kulture (Ministero della Cultura Italiana) i Filmsku komisiju FVG, budući da je veliki dio filma snimljen u regiji Friuli-Venezia Giulia. Razvoju i produkciji filma pridonijele su i Norveška, Hrvatska i Srbija. Razvoj filma podržao je program Europske komisije Media Creative Europe.