smotra, revija

Predavanje Suzane Milevske


vrijeme: 22.03.2002. - 22.03.2002.10:00 h
mjesto: Filozofski fakultet
organizator: Udruženje Zdravo društvo, u suradnji sa Klubom studenata povijesti umjetnosti, FF u Zagrebu

Udruzenje Zdravo drustvo, u suradnji sa Klubom studenata povijesti umjetnosti Filozofskog fakulteta u Zagrebu, organizira predavanje Suzane Milevske: "Several Paradoxes of Art Critique and Curatorship". Predavanje ce se odrzati u petak, 22.03.2002, u prostoriji A-126 Filozofskog fakulteta, sa pocetkom u 10 sati.
Kako mislimo da je vrlo vazno studentima povijesti umjetnosti (buducim likovnim kriticarima i kustosima) ugraditi samokriticki odnos prema vlastitoj profesiji, razviti u njima naviku stalnog preispitivanja vlastite uloge, osobito danas kada kustosi imaju sve znacajniju i mocniju poziciju u svijetu umjetnosti, Suzana Milevska ce na predavanju pored zbivanja na suvremenoj umjetnickoj sceni u Makedoniji predstaviti i neke svoje kustoske projekte kroz koje je problematizirala poziciju i ulogu kustosa i likovnog kriticara u danasnjem vremenu. Tako ce sa kriticke distance govoriti o svojim izlozbenim projektima iz 1992, 93 i 94 godine koje naziva "kritickim instalacijama" u kojima je promisljala odnos umjetnickog rada i kritickog teksta o njemu. Jedna od tih "instalacija" ilustrira njen tadasnji pristup: kolaze fotografija njenih kritickih tekstova postavila je uz dio instalacije sa ogledalima jednog od umjetnika u kojem u tim tekstovima, izmedju ostalog, pise. Kako su njeni tekstovi bili obrnuto pisani, oni su se mogli procitati jedino u njihovom odrazu u ogledalima umjetnikove instalacije. Na taj je nacin Suzana Milevska htjela pokazati svoje tadasnje shvacanje odnosa umjetnickog rada i kritickog teksta: oni su medjusobno isprepleteni, medjusobno se nadopunjuju i ovise jedno o drugom. BIOGRAFIJA Suzana Milevska je kustosica i teoreticarka umjetnosti. Rodjena je 1961, u Bitoli (Makedonija). 1984. je diplomirala na Odsjeku za umjetnost Sveucilista Sv. Cirila i Metoda u Skopju, a 1993-94 studira filozofiju i povijest umjetnosti i arhitekture na Srednjoeuropskom Sveučilištu u Pragu. Trenutno priprema doktorsku disertaciju na Goldsmiths College u Londonu. Objavljuje kriticke i teorijske tekstove od kasnih osamdesetih u mnogim uglednim casopisima za umjetnost i teoriju, kao sto su Kinopis, Kulturen zivot, Golemoto staklo, Siksi, Index, Nu, Springerin, Flash Art, Afterimage, Curare, a sudjelovala je na nekoliko medjunarodnih konferencija i simpozija. Organizirala je preko 50 samostalnih i grupnih izlozbi i medjunarodnih projekata u Skopju (Little Big Stories 1998, Always Already Apocalypse 1999, Words-Objects-Acts 2000, Capital and Gender 2001), Istanbulu (Writing and Differance 1992, Self and Other 1994,Desiring Machines 1997, Always Already Apocalypse 1999),Providenceu u SAD-u (Liquor Amnii II 1997), Stockholmu (Little Big Stories 1998), Berlinu, Stuttgartu i Bonnu (Correspondencies 2001).