sajam, djeca, mladi

Izdavači na Interliberu veliku pozornost posvećuju malim čitateljima


vrijeme: 10.11.2011.
mjesto: Zagrebački velesajam

Uz beletristiku i publicistiku, hrvatski izdavači i distributeri na Interliberu tradicionalno veliku pozornost daju slikovnicama i knjigama za djecu, kao i sadržajima koji privlače male čitatelje, a ove se godine, za usporedbu koliko se taj dio izdavačke djelatnosti do danas promijenio, može razgledati i izložba starih slikovnica objavljivanih u Hrvatskoj u prošlome stoljeću. 

Riječ je o izboru iz kolekcije Tamare Teković, koja je vlasnica više od četiri tisuće naslova, od kojih neki datiraju iz 19. stoljeća. Izloženi su serijali slikovnica, poput i danas popularne 'Maje' autora Marcela Marliera i Gilberta Delahaya, slavni dječji likovi od Pinokija i Alise do Crvenkapice i Petra Pana u različitim izdanjima objavljivanima pedesetih i šezdesetih godina, te književna djela za djecu i odrasle prenesena u tu formu, Guliverova putovanja, Put oko svijeta u 80 dana, Robin Hood.
 
Izložbu, koja je postavljena u paviljonu 6, prate razgovori o kolekcionarstvu i samoj vrijednosti slikovnica te predstavljanja ilustratora, autora i slikovnica.
 
Mnogi se izdavači i distributeri slažu kako su slikovnice i knjige za djecu pri vrhu po interesu posjetitelja, ali ni po prodaji ne zaostaju za beletristikom, knjigama o samopomoći i kuharicama.
 
Pohvalnim smatraju i što je sve više edukativnih sadržaja za djecu na Interliberu kojima se promiče čitanje i ljubav prema knjizi od najranije dobi, a mnogi su izdavači na svojim štandovima organizirali kutke za djecu na kojima se svakodnevno održavaju radionice, susreti s književnicima i ilustratorima.
 
Kašmir Huseinović iz Kašmir prometa kaže kako su dječja književnost i slikovnice nezamjenjivi u razvoju i odgoju djece, a koliko su važne pokazuje što se i odrasli, kada ih prelistavaju, na poseban način prisjećaju svoga djetinjstva.
 
Hrvatska ima dobre autore i ilustratore, dio kojih je predstavljen na izložbi slikovnica koje su nastale u Hrvatskoj, a uspješno su plasirane na svjetska tržišta na četrnaest jezika, od korejskog i japanskog do slovenskog i njemačkog, rekao je.
 
Robert Martin iz marketinga zagrebačke "Alfe" smatra pozitivnim što se Interliber sve više okreće djeci i u mnogobrojnim aktivnostima koje nudi uz prodajni dio, a i ta izdavačka kuća važnu pozornost pridaje djeci kako bi ih pokušala usmjeriti prema čitanju knjiga, umjesto da sjede pred kompjutorom i televizorom.
 
Po njegovim riječima, među nakladnicima se na području izdavaštva za djecu sve više javlja zdrava konkurencija i svojevrsna utrka, koja rezultira poboljšanjem kvalitete izdanja od čega profitiraju i roditelji i djeca.
 
U želji da se djeci i mladima približi poezija i upozna ih se s djelima velikih hrvatskih pjesnika, u suradnji s osnovnim i srednjim školama te dječjim odjelima u knjižnicama na Interliberu organizirane su radionice pjesništva, a u okviru sajma održat će se i završna svečanost Nacionalnog kviza za poticanje čitanja Hrvatskog centra za dječju knjigu.
 
Uz susrete s književnicima i ilustracije, književne, likovne i ekološke radionice mnogi izdavači na sajmu predstavljaju svoja nova izdanja, među ostalim, Profil 3D verziju "Maloga princa", Kršćanska sadašnjost Enciklopedijski biblijski priručnik, izdavačka kuća Naša djeca "Avanture maloga Juju", a Školska knjiga "AnaTomiJa i Crvenšlapica" Zvonimira Baloga. (Izvor: Hina)

•  Interliber 2011. do 13.11.
 
 

(D.H.F., 11.11.2011)