Preskočite na glavni sadržaj

Digitalno davanje u umjetnosti

Državno tajništvo za kulturu, medije i sport Velike Britanije objavilo je nezavisno izvješće o opsegu korištenja digitalne tehnologije za jačanje dobrotvornih davanja za sektore kulture i baštine, pod nazivom 'Digitalno davanje u umjetnosti - demokratiziranje filantropije'. Autor izvješća je tehnološki poduzetnik Matthew Bowcock, predsjednik Community Foundation Network-a.
Izvješće uspostavlja deset preporuka koje pokazuju kako digitalne tehnologije potiču prikupljanje sredstava za poticanje filantropije u kulturnom sektoru te kako tijela iz umjetnosti baštine mogu potaknuti pružanje podrške kroz uključivanje šire publike.

Državna tajnica Maria Miller navodi:
'Matthew Bowcock vjeruje da je svatko potencijalni filantropist. To osnažuje moje gledište da filantropiju ne bismo smjeli shvaćati isključivo kao usmjeravanje bogatih da daju više. Svatko ima mogućnost davati, bilo da se radi o vremenu ili novcu.

Sredstvima digitalne tehnologije možemo osnažiti odnos između umjetnika i publike. Brojne dalekovidnije kulturne organizacije već djeluju u tom smjeru, koristeći digitalnu tehnologiju za jačanje fundraisinga, no mnoge još uvijek ne. Potičem sva tijela za umjetnost i baštinu da pročitaju ovo izvješće.'

'Pristupam izazovu pisanja izvješća uz određenu suzdržanost, obzirom da ne tvrdim da sam stručnjak za sektore umjetnosti i kulture. No u svojoj sam poslovnoj karijeri bio upoznat s najnovijim tehnologijama te svjedočio koliko dramatično one mogu promijeniti naše živote i dnevno ponašanje. U novije vrijeme, kao predsjednik Community Foundation Network-a, također sam vidio ogromnu vrijednost koju društvo i pojedinci mogu ubrati kad se privatno bogatstvo daje za opće dobro. Ova su se dva vrlo različita svijeta konvergirala kad sam se uključio u uspostavljanje online servisa za doniranje koji koristi tehnologiju kako bi pokušao promijeniti navike organizacija koje u velikoj mjeri trebaju odgovarati na financiranje putem potpora – malih lokalnih donacija - te ih potaknuti da razviju zajednicu koja pruža podršku.

Možda sam, s ovim iskustvom i kao skromni donator lokalnim umjetničkim organizacijama, mogao dati nezavisni, kritički osvrt na modele kako umjetnički i kulturni sektor potiče pojedince na davanje te naglasiti mogućnosti koje bi zadatak prikupljanja sredstava učinile manje obeshrabrujućim.

Ovo izvješće nije pokušaj raspravljanja o zaslugama privatnog davanja nasuprot javnog financiranja. To je bitka koju mogu voditi drugi. Izvješće naprosto prihvaća činjenicu da ne postoji velika vjerojatnost da će se povećati vladina davanja, pa ukoliko želimo održati vibrantnu i kreativnu umjetničku scenu u ovoj zemlji, u kojoj sam uživao čitav svoj život, novac mora doći iz drugog izvora. Možda je vrijeme da pokažemo koliko cijenimo umjetnost tako da svi postanemo filantropisti, na ovaj ili onaj način.' Matthew Bowcock

Digitalno davanje u umjetnosti - demokratiziranje filantropije