Preskočite na glavni sadržaj

Hrvatska konačno dobila i elektroničku knjižnicu

Dvije godine nakon što je pokrenula TookBook, prvu e-knjižaru u Hrvatskoj, tvrtka Lamaro Digital lansirala je i TookBook eKnjižnicu.
url: http://www.lamarodigital.com
Riječ je o prvoj elektroničkoj knjižnici u Hrvatskoj, a dostupna je u obliku mobilne aplikacije koja se može preuzeti u App Storeu ili Google Playu. Krajnji korisnici TookBookove e-knjižare tako će za 39 kuna mjesečno moći čitati digitalne naslove knjiga koje u ponudi imaju izdavači poput Fakture, Znanja, Jesenski&Turka te Bulaja Naklade, a najavljeni su i novi naslovi. 'Trenutačno u knjižnici imamo više od 500 naslova, a osim navedenih, ovih smo dana potpisali ugovore s izdavačkim kućama Meandar i Izvor, i to za dodatnih dvjestotinjak knjiga. Očekujemo da ćemo od postojećih izdavača dobivati dvadesetak novih naslova mjesečno', kaže nam Marin Maletić, vlasnik Lamaro Digitala.

Popularne naslove korisnici će moći čitati na svojim mobitelima, tabletima ili računalima. Prema Maletićevim, kako kaže, optimističnim procjenama, eKnjižnica bi prve godine mogla privući 20 tisuća korisnika, a za četiri godine ta bi se brojka mogla popeti na 100 ili 150 tisuća. Ako bi se takav scenarij ostvario, izdavači bi od članarina godišnje mogli 'ubrati' i do 40 milijuna kuna. No, ta će brojka ovisiti i o angažmanu izdavača, odnosno broju naslova koje su spremni ponuditi tržištu. Tvrtka Lamaro Digital u svoje je projekte dosad uložila više od  tri milijuna kuna, a na njima je radio tim od sedam inženjera koji su razvili kompletnu tehnologiju, infrastrukturu i zaštitu. Upravo je zaštita izazivala polemike u javnosti, pa su mnogi izdavači, u strahu od piratstva, zazirali od digitalizacije.

No, i to se polako mijenja, a knjige u TookBook knjižnici ne mogu se tek tako 'skinuti'. 'Ako ste prosječan, pa i napredan internetski korisnik ne možete je skinuti', kaže nam Maletić, dodajući kako se borba protiv piratstva neće dobiti represijom. 'Problem se rješava jednostavnom i kvalitetnom uslugom, dostupnošću proizvoda te povoljnom cijenom', kaže. Cijenu članarine, kaže, formirali su, među ostalim, prema psihološkoj granici za kupnju e-knjige, a to je 39 kuna.

Autorica: Majda Žujo

Izvor: www.poslovni.hr