Preskočite na glavni sadržaj

Predstavljanje knjige 'Čitanjem do (spo)razumijevanja' u Koprivnici

U srijedu, 18. rujna, u 18 sati, u Stručno-znanstvenom odjelu Knjižnice i čitaonice 'Fran Galović' Koprivnica bit će predstavljena knjiga Anite Peti-Stantić 'Čitanjem do (spo)razumijevanja: od čitalačke pismenosti do čitateljske sposobnosti'. Knjigu će, uz autoricu, predstaviti i urednica Nives Tomašević, a predstavljanje je organizirano u suradnji s Nakladničkom kućom Ljevak i Hrvatskim čitateljskim društvom.
vrijeme: 18.09.2019. 18 h
mjesto: Koprivnica; Knjižnica i čitaonica Fran Galović, Zrinski trg 6
url: https://www.facebook.com/KnjiznicaFranGalovicKoprivnica

Knjiga Anite Peti-Stantić 'Čitanjem do (spo)razumijevanja' izuzetno je potrebna i važna u našemu društvu. Riječ je o interdisciplinarnome djelu koje je prije svega namijenjeno svima koji se bave podučavanjem čitanja s razumijevanjem ili dubinskoga čitanja na bilo kojoj razini obrazovnoga procesa, od roditelja, osnovnoškolskih učitelja i knjižničara do sveučilišnih nastavnika, a posebno je namijenjeno onima koje zanima procesiranje napisanoga jezika u okviru kognitivnih znanosti, kroatistima, lingvistima, teoretičarima i povjesničarima književnosti, kulturolozima i stručnjacima za suvremene kulturne industrije. Polazeći od čitanja kao složene aktivnosti koja zahtijeva automatizaciju i ulančavanje procesa u mozgu svakoga pojedinca, autorica ističe važnost rada na strukturiranju intelektualnoga vokabulara mladih i upućivanja u strukture teksta. U tome smislu nudi i konkretne vježbe za koje se nada da će učiteljima pomoći u radu.


Anita Peti-Stantić je profesorica poredbene slavenske lingvistike i slovenskoga na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Od 2006. je godine vodila znanstveni projekt pod naslovom Hrvatska i bliskosrodne kulturnojezične zajednice. Osim znanstvenih monografija, autorica je Velikog slovensko-hrvatskog i hrvatsko-slovenskog rječnika (2014) i prevoditeljica sa slovenskog i engleskog. U posljednjih je desetak godina zaokupljena istraživanjem hijerarhije gramatičkih struktura s različitih teorijskih lingvističkih i psiholingvističkih, eksperimentalnih stajališta. Voditeljica je projekta Hrvatske zaklade za znanost Modeliranje mentalne gramatike: ograničenja informacijske strukture te voditeljica radne skupine za razvojne segmente čitanja u okviru COST akcije Europska mreža pismenosti. Čitanjem se praktično, teorijski i vrlo strastveno bavi već dvadesetak godina.