Preskočite na glavni sadržaj

'Kapa dolje! - Priča o (ne)pokrivanju glave' u EMZ

'Kapa dolje! - Priča o (ne)pokrivanju glave' u EMZ
Izložba 'Kapa dolje! - Priča o (ne)pokrivanju glave', kojom se obilježava 100. obljetnica Etnografskoga muzeja u Zagrebu, otvara se u utorak, 24. rujna 2019. u 19 sati, u EMZ.
 
vrijeme: 24.09.2019. - 01.12.2020.
mjesto: Zadar
url: http://www.monoplay.eu/

Izložba  „Kapa dolje!“- Priča o (ne)pokrivanju glave kroz interaktivnu šetnju pripovijeda o duhu vremena, vlastitome mjestu u njemu i doživljaju koji nosimo pod pokrivalima za glavu. Putem reprezentativnih izložaka i zanimljivih priča koje če oduševiti posjetitelje ukazuje na značenje oglavlja u razlicitim kulturama te ujedno podiže svijesti o kulturnoj i vjerskoj raznolikosti.

O izložbi

Kapa, šešir, marama prešli su put od praktičnog do bizarnog i natrag, postavši način komuniciranja vlastite posebnosti sa svijetom ali i portal u drugu dimenziju.
U izložbi se predstavljaju pokrivala glave u različitim kulturama ne samo u prošlosti nego i danas. Vrsta i materijal od kojeg su pokrivala napravljena, njihov oblik, ukras ili način izradbe, daju nam niz podataka za razumijevanje kulturoloških, estetskih, gospodarskih i političkih prilika i značenja u određenom razdoblju. Pokrivanje ili otkrivanje glave može izražavati složene moralne i estetske forme, vjersku, nacionalnu ili klasnu pripadnost, ekonomski položaj, zanimanje, spol, dob, bračno stanje ili sudjelovanje u ritualu.

Prezentiranim predmetima  s područja Hrvatske, Europe i svijeta, ispričat će se zanimljive i (ne)poznate spoznaje o (ne)pokrivanju glave kroz tematske cjeline:

- oglavlja u povijesnom kontekstu stogodišnjeg djelovanja Muzeja;
- općenito značenje pokrivala glave u životu pojedinca i zajednice;
- oblici, materijali i tehnike korištene za izradu pokrivala;
- obrt: klobučari, kapari, kitničarke, modistice
- magijska značenja pojedinih dijelova oglavlja i tabui vezani uz kosu;
- obredno-običajni kompleks vezan uz opremanje glave i češljanje u ruralnim zajednicama
- oglavlja kao identiteti –od lokalnog do (inter)nacionalnog;
- oglavlja u komunikacijskom kontekstu gdje se pomoću njih iskazuju vjerska ili klasna pripadnost, ekonomski položaj, zanimanje, spol, dob, bračno stanje
- moda, popularna kultura, kreativne industrije / u suradnji s obrtnicima i dizajnerima promovirat će se kreativne industrije kao potencijal gospodarskog i turističkog razvoja. /

Autorice izložbe: mr.sc. Aida Brenko, Vesna Zorić, Mareta Kurtin,
Autorice vizualnog identiteta i likovnog postava: Katarina Perić, Iva Hrvatin

www.emz.hr