Eksperimentalni naslov Ivana Ladislava Galete 'Dva vremena u jednom prostoru' uvršten je u restrospektivu svjetskog found footage filma koju ugledni Austrijski filmski muzej (Filmmuseum) od 23. listopada prikazuje u suradnji s međunarodnim filmskim festivalom Viennale te bečkom distribucijskom kućom Sixpackfilm u povodu tridesete godišnjice njezina postojanja.
vrijeme: 29.10.2020.
mjesto: Austrija; Beč
Galetin film
'Dva vremena u jednom prostoru' proizašao iz autorovih eksperimenata s proširenim filmom odnosno dvostrukom projekcijom, a nastao laboratorijskim stapanjem dviju kopija kratkometražnog igranog filma U kuhinji (1968.) Nikole Stojanovića s pomakom od 216 sličica, bit će prikazan 29. listopada i 25. studenog u okviru retrospektivnog programa
Found Footage je intervencija.
Pod zajedničkim naslovom
Reciklirani film (Recycled Cinema) kustoski trio – Brigitta Burger-Utzer, Michael Loebenstein, Jurij Meden – osmislio je ekstenzivni program specifične vrste filma koja nastaje kreativnom obradom ili recikliranjem već postojećih – pronađenih, tuđih ili arhivskih filmskih zapisa, s bogatom tradicijom čiji počeci sežu u dvadesete godine 20. stoljeće i doba nijemoga filma, a osobito se udomaćila na alternativnom krilu suvremenije austrijske kinematografije.
Selekcija naslova, kako ističu kustosi, vođena je željom da se ponudi atraktivan i misaono provokativan izbor koji će prikazati neke od osnovnih struja unutar bogate prakse found footagea, ne postavljajući razlike između komercijalnog i underground, industrijskog i umjetničkog, dugometražnog i krakometražnog, igranog i dokumentarnog filma. Istodobno su tražili radove "s jakim umjetničkim stajalištem u odnosu na konvencionalno pripovijedanje, industriju zabave, rodnu reprezentaciju i rasnu diskriminaciju, brutalnost političke moći, ritam i ljepotu efemernih filmova ili praksu oglašavanja i izvještavanja."
Uz obljetničku selekciju filmova iz bogatog fundusa bečkog Sixpackfilma, retrospektiva recikliranog filma donosi još dvanaest tematsko-problemski koncipiranih blokova s izborom filmova respektabilnih autora sa svih strana svijeta, te šest mini-retrospektiva autora čijim filmografijama dominira found footage, kao što su kanadski avangardist Arthur Lipsett, Amerikanci Bruce Conner i Phil Solomon, francuska redateljica Cécile Fontaine, Čileanac Santiago Álvarez te među brojnim austrijskim praktičarima found footagea izvan Austrije vjerojatno i najpoznatiji Peter Tscherkassky.
Izvor: HAVC