Multimedijalni kulturni centar Split pokrenuo je filmski ciklus Novi šum, program koji se nadovezuje na glazbeni program MKC-a Novi šum 2025, osmišljen da povezuje nove generacije izvođača i publike kroz inovativnu, eksperimentalnu i nekonvencionalnu glazbu, a kroz kombinaciju koncerata, radionica i filmskih projekcija. Projekcije se održavaju od 3. travnja do 15. svibnja u Amfiteatru Doma mladih u Splitu, s početkom u 20 sati.
vrijeme: 03.04.2025. - 15.05.2025.
mjesto: Split
Filmska komponenta programa
Novi šum donosi odabrane naslove koji nadopunjuju misiju programa - stvoriti prostor za istraživanje i dijalog o budućnosti zvuka. Izbor čine formalno inovativni naslovi, dokumentarni portreti, filmski eseji i hibridni filmovi, tematski vezani uz inovativnu glazbu, glazbenike, glazbenice te nepoznate epizode iz povijesti glazbe.
Program i datumi:
- 3.4. / Raw Chicks.Berlin, r. Beate Kunath (GB/DE, 2017, 105')
- 10.4. / The Sound is Innocent, r. Johana Ožvold (CZ/FR/SK, 2019, 68')
- 24.4. / Elektro Moskva, r. Elena Tikhonova, Dominik Spritzendorfer (AT, 2013, 89')
- 8.5. / Electro-Pythagoras (portret Martina Bartletta), r. Luke Fowler (UK/CA, 2017, 45')
- 15.5. / Rewind & Play, r. Alain Gomis (FR/DE, 2022, 65')
Raw Chicks.Berlin redateljice
Beate Kunath donosi jedanaest dokumentarnih portreta glazbenica s berlinske elektronske klupske platforme pokrenute u svrhu veće vidljivosti žena. Naglasak ovog dokumentarca je na live actu kao izboru za njihove izvedbe uživo u spektru od eksperimentalne glazbe, elektronike i elektroakustike do glazbe zasnovane na buci.
Zvuk je nevin (The Sound is Innocent) redateljice
Johane Ožvold je kreativni dokumentarac o fantastičnim krajolicima elektroničke glazbe i eksperimentalnog zvuka. Radi se o neobičnom suživotu prošlosti i budućnosti glazbe, od francuskih avangardnih skladatelja do postmodernih kreatora digitalnih zvučnih artefakata, te o pokušaju konceptualizacije zvuka na vizualno slojevit način.
Elektro Moskva redateljskog dvojca
Elene Tikhonove i
Dominika Spritzendorfera je dokumentarni esejistički prikaz sovjetske i postsovjetske električne glazbene povijesti, koji će iznenaditi čak i dobre poznavatelje glazbe. Kroz impresivni arhivski materijal, snimke živopisnih lokacija i intervjue još živopisnijih karaktera, donosi prvu sažetu filmsku analizu ruske elektroničke glazbe od ranih 1910-ih, teremina i sintesajzera do prislušnih uređaja KGB-a i današnje moskovske eksperimentalne scene.
Electro-Pythagoras (portret Martina Bartletta) je biografski esej vizualnog umjetnika
Luka Fowlera koji donosi zaokruženi prikaz jedne posebne osobne povijesti. Senzibilna je umjetnička posveta radu i glazbenim idejama danas gotovo zaboravljenog kanadskog eksperimentalnog elektroničkog skladatelja, te pionira upotrebe mikroračunala Martina Bartletta.
Ciklus zaključuje svojevrsni medijski esej
Rewind & Play redatelja
Alaina Gomisa, skrojen iz neobjavljenih snimki s francuske televizije od neuspjelog intervjua s legendarnim jazz pijanistom i skladateljem Theloniousom Monkom. Neobična je adaptacija televizijskog gostovanja koje ni po čemu ne nalikuje tradicionalnoj televiziji, premijerno prikazana na Berlinaleu 2022.
Medijski partneri programa su Radio Kampus i KLFM.
Program je sufinanciran sredstvima Hrvatskog audiovizualnog centra i Grada Splita.
Izbor programa i kontakt: Sanja Grbin,
sanja.grbin@mkcsplit.hr