Izložba fotografija pod nazivom 'Istra – ambijent, kulturna baština' (iz fotoradionice Hrvatskog fotosaveza za mlade) otvara se u Galeriji Centra vizualnih umjetnosti Batana u Rovinju, u subotu 20. listopada 2018. u 19 sati.
vrijeme: 20.10.2018.
mjesto: Galerija Centra vizualnih umjetnosti Batana, Rovinj
Istra – ambijent, kulturna baština
Više od dvadeset godina Hrvatski fotosavez djeluje u Istri priređujući programe za odgoj i edukaciju mladih. Radionice kroz koje se odvija program okupile su brojne mlade ljude, ne zaobilazeći ni one s poteškoćama u razvoju. Neki od njih stasali su već do profesionalnih fotografa, mnogi su ostali pasionirani ljubitelji fotografije, ali najznačajnije je pritom što su svi oni kroz radionice Hrvatskog fotosaveza naučili gledati svijet novim očima, naučili opažati izoštrenog pogleda, razlikovati ljepotu skromnosti od zapuštenosti i diviti se jednako antičkoj, pučkoj, ruralnoj i urbanoj baštini kojom Istra obiluje. Cilj Hrvatskog fotosaveza u radu s mladima je odgojiti samosvjesne individualce, dajući priliku svakom sudioniku da prema vlastitom senzibilitetu odabere motiv, uz to kut snimanja, širinu kadra unutar jedinstvenog koncepta prepoznavanja i bilježenja baštine: od antičkih spomenika, preko srednjovjekovnih i renesansnih crkvi do istarskog urbanizma srcolikog grada tijesnih ulica i stisnutih kuća. I sam ugođaj okoline baštinjene su ljepote kamenih plaža, stijena i obala, kažuna i skromnih kuća jednako kao i raskošnih palača.
Kada se, pak, čitava skupina mladih polaznika radionice nađe na relativno malom prostoru i treba u zadanom vremenu fotografirati okruženje, onda uz tehnička znanja i osobne sklonosti motivu, dolazi do izražaja brzina opažanja, a mjerljiva postaje reportažna sklonost autora.
Baština je, dakako, najrelevantnija slika čovječnosti (civilizacije) i ona, htjeli mi to priznati ili ne, pretendira na vječnost. Baština čovječanstva je dokaz postojanja i svjedočanstvo o tome da je život sačinjen od lanca (ili spirale) života u kojem in continuo traje čovjek kroz prirodne smjene rađanja-života-smrti. Iz istih razloga fotografija baštine postaje neka vrsta transfera iz vječnosti za vječnost.
— Branka Hlevnjak