Program konferencije, koja se u organizaciji Europske kazališne konvencije (ETC) održava od 7. do 10. lipnja, obuhvaća niz radionica, okruglih stolova i predavanja, te izvedbe nekoliko kazališnih predstava, među kojima i drame "Kraljevo" Miroslava Krleže, u produkciji domaćina, Det Norske Teatret iz Osla.
Konferencija je dio EU projekta "Europski kazališni laboratorij: Drama postaje digitalna", koji financira Europska komisija iz programa Kreativna Europa 2014. -2020., u kojemu, uz HNK Zagreb i Det Norske Teatret, sudjeluju Théâtre de Liège iz Belgije, Théâtre de la Manufacture iz Nancyja u Francuskoj, Staatstheater Karlsruhe (Njemačka), Narodno kazalište Kote Marjnishvili iz Tbilisija u Gruziji, te Teatrul National Marin Sorescu iz Craiove, Rumunjska.
Europski kazališni laboratorij (European Theatre Lab) prva je europska organizacija koja se bavi istraživanjem digitalnih strategija za kazalište. Pokrenut u listopadu 2016., dvogodišnji projekt ispituje utjecaj modernih tehnologija na umjetničke estetike, razvoj publike i komunikaciju u kazalištu kroz mješavinu workshopova, konferencija i kazališnih izvedbi diljem Europe.
U sklopu projekta, u HNK-u Zagreb u travnju je premijerno postavljena predstava "Peer Gynt" Henrika Ibsena u režiji Erika Ulfsbyja, umjetničkog direktora Det Norske Theatreta, gdje je tjedan dana kasnije norveška publika imala priliku premijerno pogledati dramu "Kraljevo" Miroslava Krleže u režiji Ivice Buljana. Obje produkcije, svaka na svoj način, eksperimentiraju s primjenom novih tehnologija u kazalištu.
"Kraljevo" je dio programa međunarodne konferencije koja u Oslu okuplja kazališne umjetnike, redatelje, dramaturge, glumce, digitalne stručnjake, novinare, kazališne kritičare, glazbenike, intendante i ravnatelje, te čelnike niza europskih institucija.
"Razvoj digitalnog doba neupitno je unio velike promjene u to kako živimo, radimo i komuniciramo. Tehnologija utječe na način na koji stvaramo, dijelimo i naplaćujemo sadržaje, uključujući i kazališna djela. U svjetlu tih sveobuhvatnih promjena, europska se kazališta moraju što hitnije prilagoditi novom digitalnom krajobrazu 21. stoljeća", poručuju iz European Theatre Laba. (Hina)