Preskočite na glavni sadržaj

Izložba Stephana Lupina u Zadru

U Galeriji umjetnina u Zadru, u srijedu, 11. srpnja, s početkom u 21 sat, otvara se izložba 'Apokalipsa' autora Stephana Lupina. Izložba ostaje otvorena do 11. rujna.
vrijeme: 11.07.2012.
mjesto: Zadar; Galerija umjetnina, Medulićeva 2
url: http://nmz.hr
Svejedno gledate li to u virtualnoj galeriji ili listate kao uzbudljivu slikovnicu. Idealno je, dakako, susresti se s Lupinovim djelom uživo, opipati ga, omirisati, osvojiti ga i usvojiti, jer ono isijava snagom matice koja povlači za sobom sve što joj stoji na putu: od krhke svjetlopisne poezije do erotske zamke voajera; od  kritičara bez dlake na jeziku do pokajnika, od dna do samog vrha odabranih, od celebriranja do celebriteta.

U golemom dvoru rustikalne arhitekture osuvremenjene visokotehnološkim materijalima, postavio je internacionalni umjetnik, Amerikanac i Hrvat francuskog podrijetla, ambijent brendiran 'Lupino'. U povijesnoj dvorani nižu se visoka i veličanstvena "prijestolja" izrađena iz autentične hrastovine i kovanog željeza. Certifikat o starosti drveta dobiven je od znanstvenog instituta, a potvrdu o snazi umjetničkog dojma upravo pišemo.

Prijestolje egipatske kraljice Kleopatre nosi u sebi humanističke i animalističke zapise usuda koji je stajao pred vratima pale civilizacije. Sudbina Julija Cezara već je zapisana u naslonu koji nije drugo nego krvava izdaja. Napoleonovo prijestolje uzdrmano je grafitima građanske revolucije. U dvorani je zapisana povijest svijeta od britanskog prijestolja do suvremenih popartisičkih viđenja Mao Ce Tungova komunizma i Titove Jugoslavije koja je predvodila  treći svijet.

Jednostavni simboli i poneki tajanstveni zapis drže ključeve razumijevanja Svijeta s jakim pečatom njegova interpretatora - Lupina. Osjeća se moć i tiha nelagoda nad spoznajom prolaznosti. Ali poriv za sjedanjem na ova visoka, teška i masivna prijestolja, s duhovitim rješenjima za držanje prekratkih nogu, je jak. Svatko tko ih gleda želi iskusiti sjećanje na slavne imperije. iz teksta Branke Hlevnjak