Zahvaljujući gostovanju hrvatskih glazbenika na festivalima Chuama i Tianchang, zadnjih sedam dana u Kini bili su u znaku hrvatske jazz i etno glazbe.
mjesto: Kina
Međunarodni glazbeni festival Chuama 2017. otvoren je prvog dana listopada u Jinchengu, gradu u kineskoj pokrajini Shanxi, poznatijoj po rudarstvu i teškoj industriji nego po glazbi.
Radi se o glazbenoj manifestaciji koja je prvi puta održana u srpnju 2013., kada se na njoj predstavilo desetak lokalnih bendova. Organizatori su u međuvremenu, nastojeći proširiti krug izvođača i glazbenih stilova, počeli pozivati goste iz inozemstva kako bi festivalu osigurali međunarodni karakter.
Ovogodišnje izdanje vezano je uz Kulturnu sezonu 2017., mehanizma suradnje 16+1, koji uključuje Kinu i 16 zemalja srednjeg i istočnog dijela Europe. Od hrvatskih glazbenika predstavili su se Tamara Obrovac Transhistria Ensemble, Putokazi i Bow vs. Plectrum, koji su nastupali pred kineskom publikom na otvorenoj pozornici slikovitog Parka prirode planine Ju sve do 3. listopada.
Obrovac: Kultura povezuje ljude
Otvaranje festivala Chuama poklopilo se s obilježavanjem kineskog Dana državnosti, a tim povodom održan je i Forum kulturnih i kreativnih industrija inicijative "Pojas i put", na kojem su sudjelovali predstavnici diplomatskih misija, institucija i medija iz Hrvatske, Kine, Albanije, Latvije, Mađarske, Poljske, Slovenije i Srbije.
Na forumu se govorilo o mogućnostima kulturne suradnje i koliko kulturni sektor neke zemlje može ojačati turističku ponudu, što je ilustrirano primjerima iz Hrvatske. Sudionici foruma također su se družili i odgovarali na brojna pitanja srednjoškolaca i polaznika glazbenih škola iz Jinchenga.
Hrvatski glazbenici i njihovi kolege iz deset zemalja sredinom tjedna zaputili su se u Peking, gdje su do nedjelje navečer nastupali u Palači kultura nacija u sklopu Glazbenog tjedna Tianchang Peking 2017.
Prvom nastupu u jednoj od tzv. Deset velikih zgrada NR Kine, odnosno objekata koji su nastali u kineskoj prijestolnici 1959. u čast 10. obljetnice uspostave NR Kine, prethodila je konferencija za medije na kojoj su u petak sudjelovale Tamara Obrovac, utemeljiteljica Putokaza Miranda Đaković i jedna od njihovih pjevačica Vedrana Lisica.
"Voljela bih se u prvom redu zahvaliti volonterima koji su sve ove dane proveli s nama i pokazali nam svoje veliko srce. Glazba spaja ljude te sam uvjerena da će ova emocija trajati duže od Kulturne sezone 2017. Kultura je važna i ljude treba povezivati kroz nju", istaknula je Obrovac čiji je nastup oduševio posjetitelje oba festivala.
Istarsku glazbenicu pratio je njezin Transhistria Ensemble, u kojem sviraju Uroš Rakovec, Fausto Beccalossi, Krunoslav Levačić i Žiga Golob.
Putokazi pjevali na kineskom
Simpatije publike osvojile su i djevojke iz Putokaza koje su tradicijsku etno glazbu našeg podneblja i dašak hrvatske kulture prenijele putem svojih jazz, etno i world music albuma "Zemlja" i "Nova Zemlja", kao i dio repertoara s albuma "Androida", "Mjesec" i "Porculan". Pekinška izvedba bila je obogaćena fotografijama Hrvatske, koje je snimio Renco Kosinožić, uz videoprojekciju Martina Šesnića.
Osam vokalistica Putokaza kineskoj su publici pripremile pravo iznenađenje izvodivši neke od atmosferičnih pjesama s albuma "Mjesec" na kineskom jeziku u prepjevu Rite Zhao Simonić.
Poziv na kineske festivale dvojcu Bow vs. Plectrum, kojeg čine akademski glazbenici Filip Novosel na tamburi i Tihomir Hojsak na kontrabasu, također je bio pun pogodak jer Kinezi nisu ostali imuni na zanimljiv spoj stilova, gudala, trzalice, etna i jazza. Stoga bi se ti mladići, koji su u nešto više od godinu i pol dana djelovanja održali zavidan broj inozemnih nastupa, vrlo brzo mogli vratiti u Kinu na nove koncerte.
Novosel i Hojsak predstavili su kineskoj publici svoj prvi album, jednostavno nazvan "Bow vs. Plectrum", na kojem su im gostovali Matija Dedić, Vlatko Stefanovski i Theodosi Spasov.
U organizaciji pekinškog festivala važnu ulogu igrao je Adam Huang, kineski glazbenik, jazz entuzijast i utemeljitelj Kineske udruge jazz glazbenika, koja je zaslužna za ponovnu popularizaciju te glazbene vrste na Dalekom istoku i brojne festivala koji se održavaju zadnjih nekoliko godina. (Hina)