Trideset i treće izdanje Muzičkog biennala Zagreb, našeg najvažnijeg festivala suvremene glazbe, održat će se od 5. do 12. travnja 2025. godine u Zagrebu te će publici predstaviti program najrelevantnijih i najaktualnijih glazbenih strujanja današnjice koji istražuje teme povezivanja i inovacije; od suvremenih i eksperimentalnih formi do interdisciplinarnih suradnji s područja vizualne umjetnosti, elektronike i teatra.
vrijeme: 05.04.2025. - 12.04.2025.
mjesto: Zagreb
Ovogodišnje izdanje MBZ-a, tematski podnaslovljeno
Prekinute veze, programski su osmislili novi umjetnički direktori manifestacije, skladatelji
Tomislav Oliver, Ivan Skender i
Davor Vincze, a organizira ga
Hrvatsko društvo skladatelja.
U osam dana trajanja Biennala, u dvadesetak zagrebačkih izvedbenih i drugih kulturnih prostora, nastupit će više od
230 izvođača i izvođačica iz preko
30 zemalja sa
6 kontinenata - od Hrvatske, Australije, Hong Konga, SAD-a, Kanade, Argentine i Kostarike do Finske, Belgije, Španjolske, Francuske, Luksemburga, Njemačke, Rumunjske, Turske, Tunisa i mnogih drugih. Bit će izvedeno više od
20 programa s čak
28 praizvedbi novih skladbi među kojima je 12 MBZ-ovih narudžbi hrvatskih skladatelja i 8 međunarodnih. Uz intenzivnu međunarodnu suradnju i već tradicionalnu domaću s velikim institucijama poput
Hrvatskog narodnog kazališta,
Hrvatske radiotelevizije,
MSU Zagreb i
Koncertne dvorane Vatroslava Lisinskog, 33. izdanje MBZ-a obilježit će i tijesna suradnja s raznim lokalnim organizacijama, kolektivima, umjetnicima i izvedbenim prostorima nezavisne kulturne scene poput
ZEZ-a, te
KONTEJNER-a,
MaMe,
Močvare i
Petog kupea u kojima će se održavati kasnovečernji program, biennalski klasik koji ove godine donosi svjetski aktualne nastupe
underground i klupskog predznaka.
Crpeći inspiraciju iz koncepta međunarodno prepoznatog zagrebačkog simbola,
Muzeja prekinutih veza, 33. izdanje MBZ-a svoju tematsku viziju temelji na ideji
prekinutih veza i posvećuje cijelu manifestaciju istraživanju razmjera i nijansi različitih umjetničkih interpretacija tog pojma. Umjetnički direktori Biennala ističu kako tema
prekinutih veza odražava globalne procese izolacije i protekcionizma koji su sve više prisutni zadnjih nekoliko godina te istovremeno podsjeća na važnost povezivanja. Tematska odrednica poslužila im je i kao svjetionik pri selektiranju programa iz iznimno raznolikog i inovativnog polja suvremene glazbe današnjice.
Program 33. izdanja MBZ-a koncentriran je u osam festivalskih dana, s dva do četiri događanja dnevno koji pored izvedbi simfonijskih orkestara, komornih ansambala, suvremenog baleta, opere, improvizirane, elektroničke i alternativne glazbe te zvučnih i audiovizualnih eksperimenata uključuju i dodatne programe poput performansa, izložbi, razgovora, majstorskih radionica, filmskih projekcija i multimedijalnih instalacija. Festival otvara praizvedba triju baleta
Prekinute veze u
subotu, 5. travnja u
Hrvatskom narodnom kazalištu. Izvedba okuplja sedmero umjetnika/-ica koji su se kroz tri baleta upustili u istraživanje emocija rastanka, spajajući fragmentirane priče u jedinstveni umjetnički dijalog. S plesom klupskog ritma nastavljamo iste večeri u klubu
Peti kupe, gdje započinje
Late Night, kasnovečernji program MBZ-a, ovom prigodom rađen u suradnji s
festivalom ZEZ na kojem će se nastupiti domaći i inozemni glazbenici/-ce koji predstavljaju inovativni elektronički zvuk:
Aïsha Devi, N/OBE, Meka Drina i
Anavi. Istovjetni programski raspored s velikim festivalskim izvedbama u udarnim večernjim terminima, Late Night programom u kasnovečernjem terminu te dnevnim programom izvedbi, razgovora, radionica itd. karakterističan je za sve festivalske dane.
Nedjelju, 6. travnja, u
Laubi, obilježit će inovativna i meditativna skladba
Systema Naturae autora
Maura Lanze i Andree Valle u izvedbi
Schallfeld Ensemblea i niza elektromehaničkih naprava inspiriranih fantazmagoričnim srednjovjekovnim katalozima životinja, biljaka i minerala te seminalnim istoimenim djelom botaničara i zoologa Carla Linnaeusa. Portretni koncert australske skladateljice i istraživačice
Lize Lim u izvedbi ansambla
ELISON, ,,supergrupe” međunarodnih glazbenika i pripadajućeg im neuobičajenog instrumentarija, kroz četiri će skladbe istraživati šamanizam, magiju, rituale i životne tranzicije u
ponedjeljak, 7. travnja, u Dvorani Gorgona u
MSU Zagreb. Komorna opera
Alan T. skladatelja i multimedijskog umjetnika
Pierra Jodlowskog kroz lik i djelo
Alana Turinga, matematičara i kriptologa koji je revolucionirao područje računarstva i umjetne inteligencije, bavi se odnosom čovjeka, stroja i društva, a izvedba je u Zagrebačkom kazalištu mladih u
utorak, 8. travnja. U
srijedu i
četvrtak, 9. i
10. travnja, Koncertna dvorana Vatroslava Lisinskog ugostit će
Cantus Ansambl s programom
Meandriranja koji donosi praizvedbe domaćih mladih suvremenih glazbenika/-ca i klasika hrvatske avangarde 20. stoljeća, kao i
Simfonijski orkestar HRT-a u suradnji s europskim ansamblom svjetskoga glasa
Neue Vocalsolisten Stuttgart s, među ostalim, praizvedbom slavnog skladatelja
, muzikologa i trombonista
Georgea Lewisa.
Završni vikend 33. Muzičkog biennala Zagreb donosi glazbeni teatar
Françoisa Sarhana, djelo
Les Murs meurent aussi (
MSU Zagreb) u izvedbi luksemburškog ansambla
United Instrument of Lucilin koje spaja dokumentarizam i fantastiku te je inspirirano suvremenim sukobima poput rata u Ukrajini i Palestini. Multimedijalni projekt
Infused 3’600’000ms nastaje u suradnji argentinskog umjetnika
Francisca Uberta i
Gorana Nježića, videoumjetnika iz Siska. Zajedničko istraživanje napuštenih i zanemarenih prostora grada Zagreba, a posebno Sveučilišne bolnice u Blatu, urodilo je multimedijalnim koncertom s pet glazbenika koji će za izvedbu koristiti tri gradske lokacije. Biennale u
subotu, 12. travnja, gostuje u
Tvornici Kulture s dva međunarodna orkestra:
Hong Kong New Music Ensemble, vodeći ansambl suvremene glazbe u Aziji,
Vertixe Sonora, komorni ansambl koji okuplja glazbenike iz Španjolske i Portugala te domaći violončelist
Vid Veljak prvi put se susreću u Zagrebu i na inicijativu
prekinutih, stvaraju nove veze. Prilika za refleksiju na raznolik i uzbudljiv festivalski program pruža se u rano nedjeljno jutro u KONTEJNER-u uz ambijentalni nastup glazbenice, skladateljice i improvizatorice
Manje Ristić koji spaja zvuk violine s elektronikom uživo i terenskim snimkama. Posljednji nastup 33. izdanja MBZ-a ujedno je simbolička i u tematskom ključu Biennala - zadnja etapa prekida.
Prije nego se 33. MBZ razvije u punom programskom sjaju, od
20. ožujka do 3. travnja u Zagrebu će se održati
predbiennalski program koji će započeti otvorenjem audiovizualne izložbe
Priče koje odjekuju u
Muzeju prekinutih veza (20.3. - 20.4.) i nastaviti s projekcijom filma
Deep Listening: The Story of Pauline Oliveros u Dokukinu KIC, audiovizualnim nastupima kolektiva
NAE Collective i
SNOP u
KC Ribnjak, putovanjem kroz vrijeme i prostor nedovršene
Sveučilišne bolnice u Blatu u organizaciji
MONTAЖ$TROJ-a, pripovjedačkim događanjem u suradnji s magazinom Kàko u Kleti te brojnim drugim druženjima organiziranim oko programa Biennala.
Cijeli program 33. Muzičkog biennala Zagreb dostupan je na
službenim stranicama festivala na adresi
www.mbz.hr.
Komunikacijski kanali MBZ-a:
MBZ/web
MBZ/Facebook
MBZ/Instagram
MBZ/YouTube