Koreograf, redatelj i izvođač Matija Ferlin, zajedno sa suradnicima, posljednjih tjedana boravi u Mediteranskom plesnom centru Svetvinčenat te Istarskom narodnom kazalištu – Gradskom kazalištu Pula pripremajući novu predstavu 'Sad Sam Matthäus' koja uskoro kreće na europsku turneju.
vrijeme: 18.05.2021.
Nakon niza uspješnih predstava objedinjenih naslovom Sad Sam, Matija Ferlin u suradnji s dramaturgom Goranom Ferčecom nastavlja scensko istraživanje odnosa koreografije, teksta, narativa i performansa, ulazeći ovoga puta u dijalog s monumentalnim oratorijem Johanna Sebastiana Bacha Muka po Mateju (Matthäus-Passion). Ideja za predstavu nastala je 2019. godine kada umjetnički voditelj bečkog festivala Wiener Festwochena, kustos Christophe Slagmuylder, poziva Matiju na sudjelovanje u 70. izdanju festivala koje se zbog COVID-19 pandemije realizira tek ove godine. Sad Sam Matthäus osmišljena je kao izvedba za jednog izvođača, koja u svojoj hibridnosti inscenacije uspostavlja odnos između glazbenog i performativnog, plesnog i kazališnog, kanonskog i osobnog. Kroz glazbenu i narativnu strukturu muke, ali i kroz osobne narative i metafizička razmatranja koja prate usmenu povijest Ferlinove obitelji, predstava produbljuje teme smrti, patnje, iskušenja, tjelesnosti, odnosa pojedinca i društva, izdaje i oprosta. Širokim simboličkim korpusom koje ovi narativi uspostavljaju briše se granica između vjerojatnog i nemogućeg, racionalnog i intuitivnog, izmišljenog i stvarnog. Pasiju je danas moguće čitati i razumjeti kao univerzalni habitus vremena. Ona je povezujuće stanje, prepoznatljivi znak, simbol na koji se nadovezuje nada svijeta stara dvije tisuće godina.
Nakon cjelogodišnje odgode, predstava će se publici pretpremijerno predstaviti 9. lipnja u Istarskom narodnom kazalištu u Puli, nakon čega 23. i 24. lipnja slijede premijera i izvedba u CND Centre national de la danse u sklopu festivala Camping u Parizu. Šesta edicija međunarodne koreografske platforme Camping ove godine postaje umjetnički kamp koji pruža susrete s umjetnicima te otvara poetska iskustva plesa, kazališta, performansa i vizualnih umjetnosti kroz različite programe radionica, predavanja, izvedbi, projekcija i javnih prezentacija.
Turneja se nastavlja 29. i 30. lipnja izvedbama u Staroj mestnoj Elektrarni u Ljubljani u organizaciji slovenskog producenta Emanata te u suradnji s Bunkerom, dok će se izvedbe u Austriji održati od 9. do 11. srpnja u Jugendstiltheater-u am Steinhof u sklopu festivala Wiener Festwochen u Beču po čijoj je narudžbi predstava i nastala. Wiener Festwochen jedan je od najvažnijih svjetskih festivala izvedbene umjetnosti koji svojim programom na kritički i otvoren način istražuje šire polje izvedbenosti propitujući kazalište kao formu u vremenu u kojem se izvedbeni mediji sve više otvaraju modelu dijaloga, razmjene mišljenja, znanja i zajedništva kako bi obuhvatili kompleksnost kulturnih identiteta diljem svijeta. Umjetnički voditelj Christophe Slagmuylder najavio je inspirativan program koji polazi od umjetnika i njihovih vizija kako bi prigrlio neočekivano, širio perspektive te ponovno afirmirao nužnost umjetnosti koja međusobno povezuje društvo ljudi. Festival će predstaviti neke od najznačajnijih suvremenih kazališnih redatelja, koreografa i kompozitora poput Heinera Goebbelsa, Tima Etchellsa, René Pollescha, Toshiki Okade, The Wooster Group, Nature Theater of Oklahoma, Philippe Quesne, Eszter Salamon i druge. Iako je Wiener Festwochen u svojim prethodnim izdanjima predstavio hrvatske kazališne autore poput Olivera Frljića, Bobe Jelčića i Nataše Rajković, ove godine festival po prvi put u svom programu predstavlja i rad hrvatskog plesnog umjetnika, predstavu Sad Sam Matthäus Matije Ferlina.
Matija Ferlin autor je niza uspješnih predstava poput Sad Sam Lucky, Sad Sam Almost 6, Nastup, Mi smo kraljevi a ne ljudi, Staging a Play: Antigone, Staging a Play: A Glass Menagerie, Staging a Play: Tartuffe s kojima je ostvario niz zapaženih međunarodnih gostovanja i nagrada, a o svojoj novoj predstavi kaže: ‘Pasija je metafizičko i filozofsko ishodište koje mi pomaže da pokušam razumjeti što se događa ovom našem vremenu. S druge strane, ovo je i materijal kojim se vraćam sebi, intimnom preispitivanju muke, njezinih narativa, iskustava, strahova. Kao koreografu čije tijelo osjeća posljedicu iscrpljivanja kroz izvedbu, važno mi je istražiti što se događa s tijelom koje više ne može ono što se od njega traži. Osim toga, ima nečeg lucidnog u Bachovom pokušaju da opjeva muku, i jednako tako postoji nešto krajnje rizično i nepredvidivo u mom vlastitom pokušaju da izvedem solo na Bachovu pasiju, solo o sebi, svojima, vremenu i muci. Svjestan sam da je ova predstava niz rizika, niz nemogućnosti, niz izazova. Mislim da su upravo takvi pokušaji vrijedni umjetničkog istraživanja i rada.’
Predstava Sad Sam Matthäus realizira se u produkciji Emanata (SI) i Matije Ferlina, koprodukciji Wiener Festwochena (AT), CND Centre national de la danse (FR), Istarskog narodnog kazališta – Gradskog kazališta Pula (HR) te s partnerima Mediteranski plesni centar Svetvinčenat (HR) i Bunker - Stara mestna Elektrarna – Elektro Ljubljana (SI). Projekt su podržali Zagrebačko kazalište mladih (HR), Grad Pula (HR), Grad Zagreb (HR), Ministrstvo za kulturo RS (SI) i Mestna občina Ljubljana (SI).
Više o programu festivala Camping potražite na
https://www.cnd.fr/en/, a o programu festivala Wiener Festwochen na
www.festwochen.at.
Više o producentu i autoru potražite na
www.emanat.si i
www.matijaferlin.com.