Preskočite na glavni sadržaj

Otvorenje dviju izložbi u Galeriji SC. Izlažu Ana Ratković Sobota i Ines Matijević Cakić

Galerija SC 2025. godinu otvara dvjema izložbama u petak, 10. siječnja. Izložba Sunčev vrt autorice Ane Ratković Sobota otvorit će se u Galeriji SC s početkom u 19 sati, a u Francuskom paviljonu prostornu instalaciju Kuća bez temelja predstavit će umjetnica Ines Matijević Cakić u 18 sati.
vrijeme: 10.01.2025. -
mjesto: Zagreb

Novi ciklus radova pod nazivom Sunčev vrt umjetnice Ane Ratković Sobota rezultat je višegodišnjeg istraživanja i rada u području tehnike batika, tradicionalne indonezijske tehnike oslikavanja tkanine voskom. Zaokret u korištenju slikarske tehnike, odnosno potreba za eksperimentiranjem, dolazi pak, kao i mnogim drugim umjetnicima, kao posljedica preispitivanja medija slikarstva danas. Nakon dugo godina rada u tehnikama ulja na platnu i grafike, moglo bi se reći da odabir batika dolazi kroz kombinaciju Aninog intuitivnog, ali isto tako promišljenog umjetničkog procesa. Želja da se za početak eliminira okvir slike, ulazak umjetničkim radom u prostor, traženje suvremenih interpretacija ornamenata, utilitarnost i jednostavnost samo su neki od elemenata koji su umjetnicu usmjerili prema batiku. (iz predgovora, Tena Bakšaj)
---
Instalacija Kuća bez temelja otvara mogućnosti interpretacije prostora kao mjesta susreta osobnog i univerzalnog, intimnog i javnog. U toj dihotomiji rad Ines Matijević Cakić ne samo da istražuje fizičke aspekte prostora, već ga konceptualno širi kroz vlastite životne priče, emocije i traume. Svoje prve prostorne transformacije instalacija je doživjela već pri prvoj prilagodbi u prostoru MMSU-a u Rijeci, potom u Galeriji Waldinger u Osijeku, te Salonu Galić u Splitu, a sada svoj život nastavlja u Francuskom paviljonu. Posjetitelji, prije nego što zakorače u izložbeni prostor, suočeni su s mrežom elastičnih linija koje prizivaju autoričinu djetinjstvu blisku igru gumi-gumija. Za ulazak je potrebno provući se kroz taj rebus djetinjstva i pronaći vlastiti put prema nastavku rada. (...) - iz predgovora, Marta Kiš