Muzej antičkog stakla u Zadru uz 20. Noć muzeja 31. siječnja otvara samostalnu izložbu Silvija Vujičića pod nazivom “Necrohaphe / Dodir smrti”.
vrijeme: 31.01.2025. -
mjesto: Zadar
Osnovni koncept izložbe jest da se putem instalacija napravi veza sa stalnim postavom Muzeja antičkog stakla, u kojem se uglavnom i nalaze predmeti iz grobova nekropole antičkog Zadra. Upravo tim obrnutim procesom dočarava se i rekonstruira život stanovnika tog vremena. Rimljanima su pogrebni običaji bili izuzetno važni, tako da je fenomen smrti ilustrativno prikazan unutar tema stalnog muzejskog postava.
Silvio Vujičić svojim radovima reinterpretira predmete iz stalnog postava, naslanjajući se na svoja istraživanja u mediju stakla uz složene kemijske postupke, koristeći tehnike kristalizacije, kromatografije, ekstrahiranja biljaka, a sve s ciljem da približi univerzalni fenomen smrti suvremenom umjetničkom izričaju.
Postav izložbe će u jednom izrazito atmosferičnom okružju donijeti Vujičićeve radove u staklu koji predstavljaju sjajan kontrapunkt staklu starom 2000 godina koje unutar svojih recipijenata čuva ostatke sadržaja: tekućine, hrane, čak možda i suza, prema romantičnom vjerovanju o starom Rimu, ali i fizičkih ostataka čovjeka, nagorenih kostiju s lomača, pepela unutar pogrebnih urni.
Ova izložba referira se na staklene predmete iz postava, ali i na njihov sadržaj. Silvio Vujičić običaje i vjerovanja u antici te ostatke materijalne kulture reinterpretira kroz postupke kristalizacije i kromatografije stvarajući radove u kojima se isprepleće znanstveni i umjetnički pristup.
Uz izložbu je izdan dvojezični hrvatsko-engleski katalog s fotografijama radova i stručnim tekstovima, inspiracijom i biografijom Silvija Vujičića te tekstom kustosice izložbe Jadranke Belevski. Izložba Silvio Vujičić “Necrohaphe / Dodir smrti” novi je koncept u Muzeju antičkog stakla u Zadru. Suvremena umjetnost oživljava povijesni koncept, reinterpretira ga, a kroz dijalog novog doba i baštine uključuje posjetitelje da aktivno pristupe inače često generičkom hodu kroz muzeje, poziva na traženje, prepoznavanje i razumijevanje ponuđenog, kako antičke građe tako i Vujčićeve gotovo alkemijske intervencije na samostalnoj izložbi u Muzeju.