Istraživačica i izvedbena umjetnica Alia Hamdan poziva izvođačicu/plesačicu na sudjelovanje u višemjesečnom izvedbenom projektu radnog naslova 'the body is here, offscreen' ('tijelo je ovdje, izvan ekrana'), pripremama od rujna do studenog u Zagrebu te izvedbama u studenom 2024. u Lisabonu i travnju 2025. u Bruxellesu.
vrijeme: 24.07.2024. - 20.08.2024.
Opis projekta
Eksplozija u bejrutskoj luci 4. kolovoza 2020. odjeknula je u cijelom svijetu. Za razliku od prethodnih epizoda nasilja, poput serije autobombi i rata 2006., koji su kao lokalizirani događaji pratili lokalnu prostornu mrežu pod utjecajem vjersko-političkih podjela, ovaj je događaj utjecao na cijeli Bejrut. Iako je potaknuo promjene prema stanju korumpiranog mira, politici potpunog kolapsa i entropijske degradacije, nije bilo političkih promjena, kao ni ostavki, odštete ili pravde - ovaj ogromni događaj nije prelomio vrijeme. Rezultat su bile nepovezane brzine supostojanja - oni koji su preživjeli događaj s metlama su izašli na ulice počistiti i krenuti dalje, a obitelji žrtava u limbu čekaju pravdu koja ne dolazi.
Performans je pokušaj ostajanja u fiksiranoj sadašnjosti i ubrizgavanja vremena u ovaj događaj.
Na pozornici se izvođačica, relativno mirna, putem slika i zvukova, povezuje sa svojom nepomičnom dvojnicom na ekranu. Obje sastavljaju petlje gesta kako bi na pozornici proizvele zaleđenu sadašnjost događaja, dok se u isto vrijeme povezuju s vizurama Bejruta projiciranima na velikom platnu. Svi elementi rada - vizualni, audio i performativni, imaju za cilj konvergirati u stanje mirnog transa, stanje onih koji žive u neposrednoj blizini katastrofe.
Obaveze izvođačice
Izvođačica se mora obvezati na radni proces i probe koje se odvijaju u Zagrebu između rujna i studenog 2024. Proces će biti raspodijeljen na sesije snimanja i sesije proba u prostoru rada sa snimkama dvojnice. Planirano radno opterećenje je 5 do 6 sati dnevno, 4 puta tjedno tijekom dva i pol mjeseca.
Izvođačica se također mora moći obvezati na sljedeće termine i lokacije izvedbi (uključujući više dana za prethodne probe na svakoj lokaciji):
1) Al Kantara festival u Lisabonu, 22. i 24. studenog 2024.
2) Kai teatar, Bruxelles, 9. i 10. travnja 2025.
Alia Hamdan je u potrazi za ženskom osobom, izvođačicom/plesačicom, koja ima sposobnost za rad i izvedbu stanja mirovanja, mogućnost dugog držanja mirnih poza, konstruiranja malih, usklađenih i preciznih gesti i povezivanja sa svojom dvojnicom projiciranom na ekranu. Tijekom procesa stvaranja/probe, izvođačica će biti snimana u pozama ili prilikom izvođenja određenih gesti, dok će se rad u prostoru sastojati od povezivanja prave izvođačice na pozornici s njezinom slikom/snimkom i vizualima na velikom ekranu.
Ideja postojanja dvojnice je istraživanje tipske subjektivnosti vezane uz ovaj događaj, subjektivnosti onoga koji je u isto vrijeme živ i mrtav, zaglavljen u labirintu prostor-vremena i kreće se u dnevnom prostor-vremenu, onog koji ima sposobnost kretanja i pritom je imobiliziran. Ova ideja razmišljanja o subjektivnosti kao dvojnicama usidrena je u iskustvima ljudi 4. kolovoza u Bejrutu, ali i u konceptima koje je osmislio Jalal Toufic, libanonski mislilac i umjetnik. Izvođačica na pozornici na neki je način i dvojnica autorice djela, stoga je dobrodošlo, iako nije uvjet, da je izvođačica u 30-im ili 40-im godinama, tamne duge kose i visine oko 1,70m. Poziv je otvoren za svaku izvođačicu voljnu i sposobnu raditi s mirnom (“stilled”) atmosferom i temom rada, tražiti tonalitete tišine i izvoditi precizne, brze i usklađene gesta.
Planirane naknade
- Naknada za fazu stvaranja/probe je 2000 eura bruto 2, s mogućnošću promjene ako radno opterećenje i pravedni radni pristup to budu zahtijevali.
- Honorari izvođačice za svaki nastup (dva u Lisabonu u studenom i dva u Bruxellesu) iznose oko 300 do 400 eura bruto 2.
- karta, smještaj i dnevnice za svaki grad bit će dodatno osigurani.
Ako u budućnosti projekt dobije priliku za predstavljanje u drugim gradovima i prostorima, idealno bi bilo da ista izvođačica nastavi projekt.
Način prijave
Prijavu treba činiti:
- CV,
- linkovi na videa s izvedbama kandidatkinje,
- motivacijsko pismo duljine do najviše jedne A4 stranice.
Prijave se šalju na mail
sonja.soldo@pogon.hr do utorka, 20. kolovoza (23:59). Kandidatkinje će o rezultatima biti obaviještene do 2. rujna.
O umjetnici i voditeljici projekta
Alia Hamdan je istraživačica i izvedbena umjetnica rođena u Bejrutu (Libanon), gdje i danas živi. Diplomirala je Filozofiju (Université Paris 1 Panthéon-Sorbonne) i Urbane studije (Université Paris-Nanterre) 2006. godine. Njezina akademska postignuća upotpunjena su studijem plesa, uključujući program Exerce u Koreografskom centru u Montpellieru (Francuska). Od 2006. do 2012. radila je kao urbana istraživačica u Bejrutu, nastavljajući svoje aktivnosti u području izvedbenih umjetnosti. Od 2013. do 2021. predavala je kolegije iz umjetnosti i teorije izvedbe na Académie Libanaise des Beaux-Arts (ALBA) i Université Saint-Joseph (USJ) u Bejrutu. Svojim konceptualnim i umjetničkim interesima nastoji potaknuti ispreplitanje koreografskih promišljanja, kinematografije i estetske političke teorije. Najnoviji projekti uključuju
In the background, 2022, zvučno djelo za Sursock Museum, Beirut;
Politics of dance and Choreography, 2021., predavanje-razgovor na MUCEM-u, Marseille/Francuska i
An Essay in 'Chorography', 2018., predavanje-razgovor na Ashkal Alwanu, Beirut. Hamdam je također sudjelovala u Retrospektivi Xaviera le Roya u Umjetničkom centru u Bejrutu 2015. Godine 2021. dobila je nagradu Zaklade za umjetničke inicijative (FfAI, New York/SAD), a 2022. završila je tromjesečni boravak u Zakladi Camargo (Cassis/Francuska).
///
Poziv se otvara u okviru programa razmjene umjetnika_ca s Akademie Schloss Solitude. Kandidati se za boravak u Zagrebu biraju među umjetnicima koje je prethodno ugostio Schloss Solitude. Više o partnerstvu i prethodnim razmjenama potražite na
linku.
Projekt "tijelo je ovdje, izvan ekrana" financira Mophradat, u okviru njihovog Konzorcija naručenih projekata.
Projekt razmjene umjetnika s Akademie Schloss Solitude sufinanciraju Grad Zagreb i Ministarstvo kulture i medija.