Preskočite na glavni sadržaj

Projekt Naša Mala Knjižnica – Programi poticanja čitanja kao put k cjelovitijem obrazovanju

Dana 5. srpnja je u knjižari Pričozemskoj u Zagrebu održano predavanje o međunarodnom projektu 'Naša mala knjižnica' koje su vodile dr.sc. Anita Peti Stantić, prof. i Danijela Varga, mag. praesc. educ. Cilj ovog projekta je poticanje čitanja kod djece vrtićke i školske dobi putem suradnje s izdavačima, vrtićima, školama i knjižnicama.
vrijeme: 05.07.2024. -
mjesto: Zagreb
url: https://nasamalaknjiznica.hr/

Predavanje je započelo raspravom o trenutnim problemima u vezi čitanja u školama te nezainteresiranosti učenika za lektiru. Predavačice su objasnile kako projekt Naša mala knjižnica odgovara na ove izazove pružajući djeci pristup radionicama, kreativnim zadacima, raznim zanimljivim aktivnostima te susretima s autorima.
 
Projekt Naša mala knjižnica sastoji se od tri podprojekta koji odgovaraju raznim dobnim skupinama: NMK1, NMK2 i NMK3. Tijekom predavanja, Anita Peti Stantić i Danijela Varga detaljno su objasnile svaki od ovih podprojekata te načine na koje se projekt može implementirati u odgojno-obrazovne i socijalne ustanove. Naglasile su važnost međusobnog poticanja, sufinanciranja i suradnje među institucijama kako bi se projekt uspješno provodio. Pozitivan primjer suradnje jest jedna županija koja financira projekt za zainteresirane škole, čime se pokazuje koliko lokalna zajednica može doprinijeti uspjehu ovakvih inicijativa.
 
Jedna od ključnih tema predavanja bila je suzbijanje "plošnog" pristupa čitanju. Predavačice su istaknule važnost prevođenja knjiga s manje poznatih jezika te mogućnost učenja o zemlji porijekla knjige, što doprinosi širenju kulturne svijesti i kreativnosti među djecom.
 
Kroz projekt Naša mala knjižnica, djeca imaju priliku sudjelovati u kreativnim aktivnostima koje pozitivno utječu na njihov razvoj. Predavačice su podijelile pozitivna iskustva i prednosti koje projekt donosi ne samo djeci, već i odraslima koji posredno sudjeluju.
 
Za kraj su predavačice istaknule važnost izravnog sudjelovanja djece u obradi pročitanog i prikazale materijale koji se koriste u projektu. Time se osigurava da djeca i njihovi mentori imaju sve potrebne resurse za uspješno sudjelovanje u projektnim aktivnostima i ostvarivanje ciljeva projekta.
 
Predavanje je završeno s pozitivnim osvrtom na dosadašnje rezultate projekta i motivirajućom porukom o važnosti čitanja i kreativnog izražavanja među mladima.